Vijesti

Inkluzivno obrazovanje u Kantonu Sarajevo. Angažovani asistenti, psiholozi i logopedi

Inkluzivno obrazovanje u Kantonu Sarajevo trebalo bi biti podignuto na višu razinu.

U februru je održana sjednice Skupštine KS o unapređenju inkluzivnog obrazovanja u Kantonu. Skupština je zadužila kantonalnu vladu da ustanovi poseban program te vrste.

Vlada KS usvojila programske prioritete

Na osnovu toga, Vlada KS je u programske prioritete uvrstila uspostavljanje sistema rane intervencije u Domu zdravlja KS za djecu s teškoćama. Među prioritetima je i podrška porodicama u vidu savjetovališta, kao i unapređenje odgojno-obrazovnog rada s djecom.

To je navedeno iz kantonalnog Ministarstva za odgoj i obrazovanje u odgovoru na pitanje agencije Fena.

Pitanje se odnosilo na mjere u novoj školskoj godini vezanim za inkluzivno obrazovanje i djecu s poteškoćama u razvoju.

"U skladu sa Zaključkom Skupštine Kantona Sarajevo i Posebnim programom Vlade, Ministarstvo za odgoj i obrazovanje donijelo je izmjene i dopune pedagoških standarda i normativa za predškolski odgoj i obrazovanje, osnovne i srednje škole.

Izmjene i donude su u dijelu profesionalizacije rada asistenata u odjeljenju/grupi i članova Mobilnog tima. S tim u vezi, u školskoj 2022/2023. godini, Ministarstvo je odgojno-obrazovnim ustanovama dostavilo saglasnost za angažovanje najvećeg broja asistenata do sada, 274", navedeno je iz Ministarstva.

Poređenja radi, u prethodnoj školskoj godini je bilo 175 asistenata. Školske 2020/2021. bilo je 84, u 2019/2020. 100. U školskoj 2018/2019. nije bio nijedan.

Inkluzivno obrazovanje u Kantonu Sarajevo: Škole dobile saglasnost

Za aktuelnu školsku godinu su osnovne i srednje škole dobile saglasnost za prijem na neodređeno radno vrijeme po 26 psihologa, edukatora-rehabilitatora i logopeda.

Oni su angažirani za rad u Mobilnom stručnom timu za pružanje podrške inkluzivnom obrazovanju. 

Odgojno-obrazovne ustanove su bile obavezne provesti konkursne procedure i primiti navedeni kadar. Tako bi učenici s teškoćama imali osiguranu podršku od 1. septembra ove godine.

"Koristimo priliku istaći da je u skladu sa navedenim programom Vlade KS, Ministarstvo školama i Javnoj ustanovi „Djeca Sarajeva“, u cilju kapacitiranja stručnih službi odgojno-obrazovnih ustanova kako bi se pružila adekvatna stručna podrška svim učenicima i nastavnicima, dostavilo saglasnost za prijem na neodređeno vrijeme 72 psihologa te 18 socijalnih radnika", navedeno je također iz Ministarstva.

Dodaju da je 516 osnovaca pohađa nastavu prema Individualno-prilagođenom programu (IPP) u školskoj 2022/2023. godini te 80 srednjoškolaca s teškoćama.

Učenicima s teškoćama u razvoju pruža se asistencija u skladu sa procijenjenom potrebom za podrškom te na osnovu toga budu angažirani asistenti i određen broj učenika kojima asistiraju.

Cilj asistencije je podrška odgojno-obrazovnom procesu, ali i osamostaljivanje djeteta. Važno je istaći da asistent u odjeljenju/nastavi ima drugačije zadatke i ciljeve u odnosu na personalnog asistenta u sektorima socijalne i zdravstvene zaštite, navode iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS.