Ekonomija

Njemački lanac izbacuje poznate brendove sa polica: Pohlepni su, zato podižu cijene

Edeka

Direktor najvećeg njemačkog lanca iznio je ozbiljne optužbe na račun međunarodnih korporacija. Edeka je optužila velike proizvođače robnih marki za "pohlepu" i želi da nastavi sukob s korporacijama kao što su Procter & Gamble, Mars i Pepsi.

"Trenutno imamo 17 kompanija koje nas ne snabdijevaju", rekao je predsjednik Uprave Markus Moza novinarima na predstavljanju godišnjih finansijskih izvještaja, javljaju njemački mediji.

Rekao je kako se radi o gigantima s robom široke potrošnje kao što su Procter & Gamble, Mars i Pepsi kao i dijelovi Henkela, Schwarta i Unilevera.

Edeka ne želi da prihvati cijene koje su predložile poznate grupacije.

"Prošle godine su bila poskupljenja od tri milijarde eura, a u januaru su tražili još 1,2 milijarde eura", rekao je Moza.

Nakon što su čokoladice korporacije Mars već nestale iz mnogih prodavnica, vjerovatno će ista sudbina uskoro stići i pelene marke Pampers.

Do juna bi, prema prognozi, pelene trebale da nestanu s polica. Tada će zalihe biti potrošene. Edeka stoga trenutno traži drugog dobavljača pelena.

Korporacije gledaju samo profit

Šef najvećeg njemačkog lanca rekao je kako ne može da razume zahtjeve za većim cijenama. Jeftinije su brojne sirovine kao što su pšenica i ulje.

Moza optužuje velike korporacije da gledaju samo profit.

"Pohlepa dobavljača međunarodnih marki ne jenjava. Očigledno smo u fazi da industrija robnih marki maksimizuje svoje rezultate i radije se odriče isporuka", naveo je.

Moza je govorio o jasnom dvocifrenom rastu zarade u korporacijama. U maloprodaji su, pak, trgovci zadovoljni ako mogu da ostvare dobit od četiri posto.

Kritika zbog rasta cijena hrane

Lider lanca, koji uključuje 11.000 prodavnica, kritikovao je ogromne oscilacije s cijenama hrane.

S prvim pucnjem u Ukrajini eksplodirale su cijene pšenice. Moza je također rekao kako su troškovi kontejnerskog transporta iz Azije znatno pali, pa se nada kako će to uticati i na cijene.

Kao alternativu, Edeka pokušava da pronađe druge dobavljače i da plasira više proizvoda sopstvene robne marke na police. Čini se kako rat oko cijena još nije utjecao na prodaju mješovitom robom, jer je zarada porasla.