U Mercedesu ne odustaju od karavana, a sudeći po novoj E klasi, to je više nego dobra vijest. Svaka čast crossoverima i SUV-ovima, ali kad se sve stavi na papir i provede u praksu, jasno je da u pogledu praktičnosti ovi povišeni modeli mogu konkurirati monovolumenima i karavanima. I dok su ovi prvi gotovo nestali sa scene, u premium ponudi karavan i dalje ima važnu riječ.
Jedan od važnih faktora tu je oduvijek Mercedesova E klasa, a ona i u novom izdanju drži karavan u ponudi. I vjerovatno nikad prije nije izgledao toliko privlačno, u što ćemo se moći i uvjeriti ove jeseni kad se pojavi na evropskom tržištu.
Mercedesov karavan pomalo vuče na CLS Shooting Brake, a izbačena ramena nekoga će asocirati na glavnog rivala, Audi A6, i to u RS izdanju. Ali ovdje nema zabune, trokraka zvijezda vidljiva je sprijeda i straga, na opcijski osvijetljenoj masci, pa i u grafici stražnjih svjetala.
Dobra vijest je da izraženiji sportski karakter nije naplaćen u ponudi prostora i praktičnosti. Naprotiv, u Mercedesu tvrde da mjesta u kabini u svim smjerovima ima više osim u predjelu ramena putnika sprijeda koji ionako imaju dovoljno mjesta. Jedino gdje Mercedes bilježi minus je prtljažnik koji je zbog dizajna izgubio nešto litara. Sad guta 615 l, a s preklopljenim sjedalima čak i više od prethodnika (1830 l). Ne smeta ni baterija kod PHEV verzija u pogledu podnice, ali tada kapacitet pada na 460 l.
A kad smo kod pogona, recimo kako plug-in hibrid nosi oznaku E300e, a to znači da ga pokreće 2.0 benzinac s 20 KS u kombinaciji sa 129 KS snažnim elektromotorom ugrađenim u mjenjačku kutiju s devet stupnjeva prijenosa. Epilog je 312 KS za 6.5 sekundi sprinta do 100 km/h i vozi do 227 km/h. Baterija kapaciteta 25.4 kWh nudi preko 100 km dosega, što je značajan skok od prethodnika.
Kasnije će uslijediti još punjivih hibrida, a potvrđen je i šestcilindrični dizelaš. U startu će se kao opcije nuditi još dva blaga hibrida, E200 sa 204 KS i E220d sa 197 KS. Za razliku od limuzine kod karavana se standardno isporučuje zračni ovjes straga. Želite li isto naprijed, morat ćete dodatno platiti.
Sve ostalo što vrijedi za limuzinu vrijedi i za karavan. Prevedeno to znači da tehnologije neće nedostajati, dok će kabinom dominirati MBUX Superscreen. Selfie kamera, pomoć pri parkiranju i digitalni ključ samo su neki od dodataka na koje će se budući vlasnici navikavati. I to po početnoj cijeni od bar 60.000 eura.
Sve u svemu, Mercedes je dao dovoljno razloga da potencijalni kupci dobro razmisle mora li iduća kupovina zaista biti SUV.