SU7

Na papiru monstrum, a u praksi? Xiaomijeva električna jurilica ne može na stazu zbog skromnih – kočnica

Kinezi nas zasipaju informacijama o svojim (uglavnom) električnim vozilima sa sposobnostima superjunaka. Svako svoga konja hvali, ali samo realni testovi mogu pokazati koliko su neki automobili – dobri. Otkriven je problem s električnim automobilom Xiaomi SU7, koji na papiru ima 663 konjske snage i ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,8 sekundi. No Xiaomi je, čini se, štedio na kočnicama.

Ispostavilo se da Xiaomi SU7 Max, koji teži oko 2000 kg, ima skromnije kočione pločice od onih koje se nalaze na obiteljskom automobilu Honda CR-V, navodi Autopian. Konkurentski Porsche Taycan Turbo GT ima daleko veće diskove i kvalitetnija kočiona kliješta. Čak su se pojavili i video materijali sa staza u kojima se prikazuju nesreće sa SU7 Max, zbog (navodno) neadekvatnih kočnica, prenosi revijaHAK.

U jednom videu, kineski influenser vozio je stazom Tianma u Šangaju i približio lijevom zavoju. Tada su otkazale kočnice i automobil se zabio u zid obložen gumama. Nakon pet krugova na stazi, kočnice su se jako zagrijale, a relativno male kočione pločice su istrošene. Još jedan influenser imao je sličan problem u svom SU7. Zaletio se u ogradu, ali ovaj put niti zračni jastuci nisu radili.

Xiaomi priznaje da kočnice nisu dizajnirane za vožnju po stazi.

Podsjećamo da je Xiaomi SU7 Max luksuzni automobil visokih performansi za cestovni promet. Molimo vas da ne pokušavate ekstremnu vožnju na trkaćim stazama – piše Xiaomi u izjavi.

Električni automobil ima kočioni sustav koji koristi takozvane NAO pločice. NAO je kratica za Non-Asbestos Organic, to je organska kočiona pločica bez azbesta. Prednosti su što je kočioni sustav tiši, ekološki prihvatljiviji i uzrokuje manje trošenje kočionih diskova. Nedostaci su, međutim, niže performanse na visokim temperaturama i potreba za čestim zamjenama. Kada je Xiaomi oborio rekord električnog automobila na Nürburgringu, na svom posebnom modelu SU7 koristio je posebne kočione pločice i diskove.