Redatelj Guillermo del Toro ponovno gleda film Hellboy II: Zlatna vojska 16 godina nakon izlaska. Nastavak redateljeva Hellboya prati poludemonskog junaka (Ron Perlman) dok on i Ured za paranormalna istraživanja i odbranu pokušavaju zaustaviti planove princa Nuade da desetkuje čovječanstvo.
Poznat po svojim maštovitim dizajnom stvorenja, Hellboy II zaslužio je priznanje za svoje jedinstvene slike i epsku fantastiku. Duologija je učvrstila del Torovu reputaciju majstora fantazije, a Hellboy II nominiran je za Oscara za najbolju šminku.
Razmišljanja redatelja Guillerma del Tora o Hellboyu II naglašavaju važnost praktičnih učinaka u stvaranju impresivnih kinematografskih svjetova. Praktični efekti, poput animatronike, lutaka i šminke, bili su zaštitni znak prva dva filma Hellboy, pridonoseći njihovom jasnom vizualnom identitetu. Surađujući sa studijima za višestruke efekte i dajući svakom stvorenju svoj trenutak da zablista, del Torov pristup Hellboyu II predstavljao je posvećenost opipljivoj, ručno izrađenoj umjetnosti kakva se danas rijetko viđa u toj mjeri, piše Screen Rant.
Ponovno pokretanje Hellboya 2019. označilo je oštar kontrast ovoj filozofiji. Režirao ga je Neil Marshall i glumi Davida Harboura kao Hellboya, a ponovno pokretanje uvelike se oslanjalo na računalno generirane slike kako bi prikazalo svoje nadnaravne elemente. Iako je CGI omogućio veću fleksibilnost u dizajnu stvorenja i akcijskim sekvencama, mnogi obožavatelji i kritičari primijetili su da mu nedostaje šarm i taktilna kvaliteta del Torovih originalnih filmova.
Del Torovi komentari također ukazuju na veći industrijski trend koji favorizira CGI u odnosu na praktične učinke. Promjena je često potaknuta proračunskim razmatranjima, jer CGI može pojednostaviti proizvodne rasporede, posebno za blockbuster franšize. Međutim, ovaj je prijelaz potaknuo rasprave o gubitku autentičnosti i kreativnosti koje praktični učinci donose. Del Torovo priznanje Hellboya II kao potencijalnog posljednjeg ura za dizajn velikih bića odraz je tekuće transformacije u načinu na koji se snimaju filmovi, pri čemu ravnoteža sve više ide prema digitalnim tehnikama.
Ljubav Guillerma del Tora prema ručno izrađenim kreacijama očita je u svakom kadru filma, od zamršenih dizajna Tržnice trolova do same Zlatne vojske. Ova opipljiva izrada prožela je film osjećajem čudesnosti i težine koju CGI često pokušava ponoviti. U vrijeme kada produkcije bogate VFX-ovima dominiraju industrijom, ponovno gledanje filma kao što je Hellboy II čini se kao da ste zakoračili u vremensku kapsulu kreativnosti.
Del Torovi komentari pozivaju na ponovno uvažavanje filmova koji se oslanjaju na praktične učinke, čak i dok se Hollywood nastavlja razvijati. Nekoliko nedavnih projekata predstavlja filmski etos koji cijeni opipljivo u odnosu na virtualno, kao što su efekti koji pucaju u prsa Alien: Romulus. Del Torova melankolija zbog Hellboy II: The Golden Army posljednja takve vrste naglašava gorko-slatku istinu o snimanju filmova: alati se mogu mijenjati, ali srce zanata leži u rukama kreatora poput del Tora, koji nastoje učiniti čaroliju stvaran.