Električni hot hatchevi su rijetki. Modeli koji padaju na pamet uključuju Abarth 500e, Cupra Born VZ, Mini John Cooper Works i manje poznati MG4 XPower. Renault želi zasjeniti sve njih—uključujući i svoj vlastiti Alpine A290 —sa moćnom iteracijom preporođenog 5. Da, Renault 5 Turbo se vratio, i baš kao i Porsche Taycan, to je električni automobil sa "Turbom" u njegovom imenu.
Renault 5 Turbo 3E nije samo za pokazivanje. Proizvođač automobila sa logom dijamanta namjerava staviti automobil u proizvodnju. Mali, ali moćni hatch će imati pogon na zadnje točkove, slično kao i njegov predak iz 1980-ih. Umjesto srednjeg četverocilindričnog motora originalnog automobila, on će pokretati par stražnjih elektromotora. Taj turbo 1,4-litarski mlin je imao oko 160 konjskih snaga, dok njegov EV duhovni nasljednik ima više od tri puta veću snagu.
Francuzi proglašavaju kombiniranu snagu od preko 500 KS, ili nevjerovatnih 285 KS više od Alpine A290 koji smo spomenuli. Razlika u snazi između 5 Turbo 3E i standardnog Renaulta 5 je još veća, sa nevjerovatnih 350 KS. Obrtni moment se ne pominje, ali znamo da će električnom poklopcu biti potrebno samo tri i po sekunde da dostigne 62 milje na sat iz mjesta. Čini ga 0,3 sekunde bržim od MG4 XPower , koji ima "samo" 429 KS.
Spektakularno mišićava karoserija briše zadnja vrata standardnog Renaulta 5 u zamjenu za bočne ventilacijske otvore. Renault dodaje ispupčene blatobrane kao povratak na originalni R5 Turbo. Primjećujemo i masivne 20-inčne felne na onom što je i dalje omanji automobil. Dvobojne legure su umotane u gume 245/35 ZR20 sprijeda i mesnatu gumu 275/35 ZR20 pozadi.
Iako je to prvi električni hot hatch sa oznakom Renaulta koji je krenuo u proizvodnju, u prošlosti je bilo jednokratnih slučajeva. Neki od vas će se sjetiti Zoe E-Sport iz 2017. sa 460 KS i 2022 R5 Turbo 3E sa 375 KS. Putnički model će nadmašiti oba, vjerovatno zbog previsoke cijene i niske proizvodne brojke.
Budući da obični Renault 5 ima prednji pogon sa jednim motorom, sa sigurnošću se može reći da postoje neke velike promjene ispod kože. Dvomotorna verzija sa RWD performansama koristi "karbonsku nadgradnju", za koju se tvrdi da je "lagana i izuzetno čvrsta". Težina se ne pominje, ali prethodni konceptni automobil – koji je također imao dva motora pozadi – težio je 3.306 funti. Alpine A290 je nešto lakši, sa 3.260 lbs.
Možemo povući paralele između novog Renaulta 5/Turbo 3E i automobila prodanih prije nekoliko desetljeća kada je Amerika dobila prvu generaciju 5 promijenjenu u Le Car. Tada je obični model imao i FWD sa prednjim motorom, dok je homologacijski specijalni Turbo model stavljao motor iza sedišta, a snaga je išla na zadnje točkove.
Naravno, ne postoji veliko tržište za ovu vrstu automobila, ali drago nam je da postoji. Očekuje se da će krenuti u prodaju 2026. Renault, dok ste već kod toga, možemo li dobiti još jedan Clio sa srednjim motorom?