IT

Apple razvija svoj pretraživač interneta

Prema informacijama koje godinama cirkulišu, Google ulaže milijarde dolara ne bi li ostao podrazumijevani web-pretraživač na Appleovom pregledaču Safari — za iOS, iPadOS i macOS. Prema tom dogovoru, korisnici Appleovih uređaja pretragu obavljaju pomoću Googlea, osim ako ručno ne promijene podešavanja u Safariju.

Ta saradnja, međutim, mogla bi da se okonča, ako je vjerovati spekulacijama o tome da je i Apple otpočeo razvoj svog pretraživača.

Pritisak evropskih regulatornih tijela, koja zahtijevaju od Applea da omogući korisnicima izbor željenog pretraživača pri prvom korištenju Safarija, "zategnuti" odnosi sa Googleom, kao i "sazrijevanje" tehnologija Siri i iCloud, mogli bi da podstaknu Apple da razvije i na tržište postavi sopstveni alat za pretragu.

Kako piše tehnološki blog Coywolf News, za takav potez moglo bi da postoji nekoliko motiva. Prije svega, Apple, kao najvrednija kompanija na svjetskom tržištu, nema velike finansijske koristi od aktuelne saradnje s Googleom. Kao drugi razlog navodi se povećana potražnja Applea za softverskim inženjerima specijalizovanim za tehnologije pretrage, te veliki broj oglasa za zapošljavanje koji je ova kompanija postavila u posljednje vrijeme. Konačno, Appleov "web-crawler" Applebot ažuriran je u julu, a vlasnici sajtova primjećuju njegovu pojačanu aktivnost.

Sudeći po opisima poslova inženjera koje Apple namjerava da angažuje, Appleov pretraživač mogao bi da funkcioniše kao personalizovana kolekcija podataka, slična Google Assistantu na Androidu, ali (bar inicijalno) bez reklama. Benefiti takvog modela za Apple bili bi: oslabljivanje Googleove dominacije na polju pretraživanja, te smanjenje njegovog kapaciteta za zaradu putem reklama i istraživanja podataka (data mining); promovisanje Appleovih usluga i proizvoda; dalje "zaključavanje" korisnika u Appleov ekosistem, piše Startit Dnevnik.

Ukoliko bi potencijalni Apple-ov "search engine" ugledao svjetlost dana, SEO specijalisti bi morali da mu se prilagode i optimizuju sadržaje sajtova. Imajući u vidu dosadašnju dokumentaciju Applebota, taktika bi ostala ista, ali bi mogle postojati i mogućnosti drugačije u odnosu na Google i druge aktuelne pretraživače.