Vijesti

Autoput, most i brza saobraćajnica: Kako izgleda spona između Vojvodine, zapadne Srbije i BiH?

Saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica trebalo bi, ako se sve bude odvijalo po planu, da bude gotova do maja 2025. godine.

Ipak, postoje najave da će se projekt ili pojedine dionice završiti prije ugovorenog roka, ali nije moguće u ovom trenutku davati pouzdane procjene o tome, navode za B92.net iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI).

Krajem prošle godine Skupština Srbije potvrdila je ugovor o zaduživanju za potrebe finansiranja ovog putnog projekta, a riječ je o dugoročnom kreditu u iznosu od 14,9 milijardi dinara.

Saobraćajnica se sastoji iz tri cjeline - autoputa od Rume do Šapca, mosta preko Save i brze saobraćajnice od Šapca do Loznice. Trenutno se na svakoj od njih radi sljedeće:

Dionica 1 - autoput Ruma - Šabac: izvode se pripremni radovi koji su počeli u aprilu 2021. godine.

Dionica 2 - most preko rijeke Save, radovi su započeli u junu 2020. godine, a fizička realizacija do polovine decembra 2021. godine iznosila je oko 62 odsto.

Dionica 3 - brza saobraćajnica Šabac - Loznica: sredinom novembra 2021. izdata je privremena građevinska dozvola za pripremne radove na teritoriji Loznice, a prijava radova 6. decembra prošle godine, dok se za deo trase na teritoriji Šapca izrađuje tehnička dokumentacija.

Dužina dionice od Šapca do Loznice je 54,58 kilometara, a projektovana brzina je takođe 100 kilometara na sat.

"Autoput i brza saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica dijelovi se drumskog koridora Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica, koji povezuje Bačku, Srem, Mačvu i Podrinje, to jest, Vojvodinu i zapadnu Srbiju.

Ovaj pravac je značajan i za povezivanje Republike Srbije sa Republikom Srpskom, to jest, Bosnom i Hercegovinom. Preko auto-puta A3 (E-70) kod Rume se ostvaruje veza Mačve i Podrinja sa Beogradom", kažu u MGSI.