Vijesti

Banja Luka razmatra uvođenje tramvaja?

Banja Luka razmatra uvođenje tramvaja

Grad Banja Luka razmatra da u budućnosti osim autobusa, uvede i druge sisteme javnog prevoza poput tramvaja. Ali od ovog projekta, koji je ujedno ekološki najprihvatljiviji, zasad je ostala samo želja.

Iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve ističu da je izbor sistema javnog gradskog prevoza za pojedine gradove kompleksan proces. Obuhvata više uticajnih faktora kao što su: saobraćajni, prostorni, ekonomski, geografski i slično.

“Svakako da Gradska uprava razmatra u budućnosti da uvede ovaj sistem javnog prevoza. Ali je neophodno istaći da je proces transformacije gradskog prevoza na šinska vozila izuzetno skup i kompleksan. Posebno u gradovima gdje ne postoji infrastruktura koja podržava ovaj vid prevoza”, istakli su oni.

Potrebno je, kako kažu, uraditi adekvatne analize i istraživanja na bazi kojih bi se donosile odluke vezane za upotrebu tramvaja u Banjoj Luci. U ovom momentu nemoguće raspolagati informacijama o finansijskim potrebama za ovu svrhu.

Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja i član koordinacione grupe za bezbjednost saobraćaja, istakao je za Nezavisne novine da je za uvođenje ovog vida javnog prevoza potrebno uraditi adekvatnu studiju za uvođenje tramvajskih linija u gradu Banjoj Luci.

“U okviru studije potrebno je izvršiti odgovarajuća brojanja i to: brojanje putnika u vozilima javnog prevoza, putnika na stajalištima. Zatim i anketiranje putnika, analizu kretanja vozila javnog prevoza, kao i intervale kašnjenja vozila javnog prevoza, odnosno da li ima kašnjenja istih”, pojasnio je on, te je dodao da je potrebno analizirati najopterećenije linije, s obzirom na to da je kapacitet vozila tramvajskog saobraćaja znatno veći od kapaciteta autobusa, te na tim linijama analizirati potrebu uvođenja ovog vida javnog prevoza.

Okrenuti se ekološki prihvatljivim sistemima

Mario Crnković, iz Udruženja “Green team” kaže da posljedice aerozagađenja direktno utiču na zdravlje svih nas.

“Jedan od načina, kako se suočiti sa problemom i umanjiti emisije CO2 je okretanje ekološki čistijim sistemima javnog gradskog prevoza”, objasnio je on. Dodao je da su trolejbusi, tramvaji, kao i autobusi koji nisu pokretani motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem definitivno dio rješenja koje mora što prije dosljedno zaživjeti u praksi, jer su ekološki prihvatljivi.

“Uz to, obavezna je optimizacija saobraćaja u gradskim sredinama. Kao i optimizacija linija gradskih prevoza, da bi se smanjila potreba korištenja privatnih motornih vozila”, kazao je Crnković.

Činjenica je, kako kaže, da je BiH, kada posmatramo aerozagađenje, nerijetko jedna od najgorih u svijetu kada dođe zimski period.

“Sve se to direktno reflektuje na zdravlje stanovništva. Tako da preko 3.000 naših građana svake godine umire od posljedica aerozagađenja”, istakao je on.