Vijesti

Danas otvorenje: Pogled na Pelješki most iz Neuma

Pelješki most, jedan od najvećih i najskupljih projekata u modernoj Hrvatskoj, bit će zvanično pušten u promet večeras.

Most između mjesta Komarna na kopnenoj strani i mjesta Brijest na poluotoku Pelješcu, dug 2.404 metara, kopnenim putem spojit će krajnji jug s ostatkom Hrvatske i premostiti kanal Mali ston.

Pelješki most smješten je i nedaleko od Neuma, jedinog bosanskohercegovačkog grada na jadranskoj obali, kojeg će, kako se procjenjuje, nakon što most bude pušten u promet, zaobilaziti većina automobila koja putuje iz pravca Splita ka jugu Dalmacije, Dubrovniku i okolici.

Kamere AA zabilježile su kadrove Pelješkog mosta iz Neuma, noću i tokom dana.

(Foto: AA)
(Foto: AA)
(Foto: AA)
(Foto: AA)
(Foto: AA)

Ceremonija otvorenja Pelješkog mosta bit će održana večeras na odmorištu u mjestu Komarna. Prisustvovat će joj državni vrh Hratske.

Nakon toga planiran je spektakulrani vatromet, nakon aačega će most preći automobili hrvatske proizvodnje - Rimčeva Nevera i automobil koji gradi nekadašnji trostruki evropski prvak na brdskim utrkama Niko Pulić. Most će za saobraćaj biti otvoren od ponoći.

Izgradnja Pelješkog mosta s pristupnim cestama, prema podacima Vlade Hrvatske, koštala je 525 miliona eura, od čega je 357 miliona eura nepovratnih sredstava iz fondova Europske unije. Most je projektovao Slovenac Marjan Pipenbaher.

Viseći most, čija gradnja je povjerena kompaniji "China Road and Bridge Corporation" 2018. godine, ima šest glavnih stubova i trinaest raspona od čelika dužine 72 do 285 metara. Visina mu je 55 metara, čime se, kako navode hrvatske vlasti, udovoljilo zahtjevu susjedne Bosne i Hercegovine za osiguranje nesmetanog prolaska brodova kroz Malostonski kanal do Neuma. Dubina mora pod mostom iznosi gotovo stalnih 27 metara

Krajem juna, ispod Pelješkog mosta ka neumskom akvatoriju na teritoriju Bosne i Hercegovine uplovio je prvi kruzer. Radilo se 51 metar visokom kruzeru "Bolette" na kojem se nalazilo oko 1.000 putnika.