IT

Facebook doživio strašan udarac: Ovo se desilo prvi put u historiji. Početak kraja?

Prvi put u historiji rast Facebooka stagnira širom svijeta. U kvartalnom izvještaju o zaradi Mete, vlasnika Facebooka, objavljeno je da je izgubio korisnike prvi put u 18 godina.

Broj korisnika Facebooka pao je za oko pola miliona u posljednja tri mjeseca 2021. godine, na 1.93 milijarde prijavljenih svaki dan. Gubitak je bio najveći u Africi i Latinskoj Americi što ukazuje na to da je proizvod kompanije Meta zasićen globalno te da je njezin dugoročni cilj za dodavanjem što većeg broja korisnika dosegao vrhunac.

Pala je i cijena dionica Mete i to za više od 20 posto. Dionica Mete sada košta oko 249 dolara, a zbog pada prijeti gubitak od 200 milijardi dolara.

Meta se posljednjih mjeseci suočava s izazovima na više frontova. Dok konkurentski TikTok buja, savezni i međunarodni regulatori pomno ispituju poslovnu praksu Mete, a kompanija započinje tranziciju kako bi se usredotočila na "metaverzum".

To bi također moglo smanjiti njenu poziciju među najvrjednijim kompanijama na svijetu. Facebook je imao meteorski uspon kao društvena mreža, nastao je u sobi u studentskom domu na Harvardu 2004. godine, a milijardu korisnika mjesečno dosegao je 2012., zatim se popeo na dvije milijarde samo pet godina kasnije. Misija je bila povezati svijet uključujući i dovođenje sve većeg broja ljudi u zemljama u razvoju na internet.

Najnovije ambicije Mete kreću se sporo, barem po ključnom pokazatelju. Facebook je u srijedu prvi put pokazao koliko je njegovo ulaganje u hardver virtualne i proširene realnosti gubitak novca, piše Washington Post. Riječ je o paketu proizvoda koji tvrtka naziva "metaverzumom".

Facebook Reality Labs, hardverski odjel kompanije koji proizvodi Oculus Quest slušalice, izgubio je 3.3 milijarde dolara u proteklom kvartalu unatoč tome što je donio 877 miliona dolara prihoda.

No čak je i ta brojka mali djelić ukupnog Facebookovog prihoda, 33.67 milijardi dolara, prvenstveno proizašao iz ciljanog oglašavanja na njegovoj glavnoj društvenoj mreži.

Kompanija je napravila značajna ulaganja prema svojoj težnji da postane hardverski div, uključujući zapošljavanje preko 10.000 ljudi i rebrendiranje u Metu. Ali ta je tranzicija još u svojim počecima.