Vijesti

“Historijski sporazum” mogao bi dokrajčiti GRAS: SDA napravila je uhljebističko leglo koje sad prijeti eksplozijom nezadovoljstva

Ovo je historijski sporazum koji će omogućiti da GRAS u narednih deset godina postane respektabilno javno preduzeće i da se u tom periodu riješe nagomilani problemi.

Izjavio je ovo bivši premijer Vlade Kantona Sarajevo Mario Nenadić 5. oktobra prošle godine nakon što je s direktorom GRAS-a Almirom Ahmetspahićem potpisao sporazum kojim se navodno rješavaju problemi ovog preduzeća.

Riječi hvale imao je i tadašnji ministar saobraćaja Adi Kalem.

Direktor GRAS-a Ahmetpahić i Nenadić rukuju se na potpisivanju sporazuma

"Ovo još nijedna vlada nije uradila. Ovo će im omogućiti da posluju bolje i pruže kvalitetniju uslugu građanima", rekao je Kalem.

Upravo taj "historijski sporazum" danas prijeti da pola miliona građana KS ostavi bez javnog prijevoza.

No taj sporazum je samo vrh ledenog brijega. 20 godina vladavine SDA uspijela je napraviti čudo u kapitalističkom svijetu - od preduzeća koje je faktički imalo monopol na javnim prijevozom u Kantonu koji ima oko 700.000 stanovnika, napraviti uhljebističko leglo koje će služiti samo za isisavanje javnog novca i zapošljavanja svojih glasača.

Sve to dovelo je do toga da GRAS ima jezive dugove i višestruko više zaposlenih nego što je to potrebno.

Javna je tajna da je ogroman broj ljudi samo fiktivno zaposlen u GRAS-u, prima plaću a nikad se ne pojavljuje na poslu. U ovom preduzeću zaposleno je oko 1.400 osoba.

Uposlenici GRAS-a sad prijete protestima i kompletnom blokadom gradskog saobraćaja zbog neisplaćivanja dvije plaća.

Međutim, upravo su oni sami sebi napravili najveći problem i to zajedno sa ranijom Vladom KS koju je vodila SDA.

Naime, Nenadić i Kalem su potpisali sporazum s GRAS-om u kojem se Vlada KS obavezuje riješiti tužbe radnika u iznosi od 15 miliona KM u roku od pet godina.

"Taj sporazum i radnici sami sebi su napravili sad ovu situaciju. Rekao sam im to. Sam advokat radnika kaže da mu nije jasno odakle cifra od 15 miliona KM po tužbama, jer one iznose oko 60 miliona KM!? Ko je to računao, kako, nikome nije jasno...", kaže za Raport ministar saobraćaja KS Adnan Šteta.

Šteta: Problemi su ogromni

Ističe kako je Vlada KS već od oktobra uplatila 12 miliona KM GRAS-u, dakle već nakon pola godine je skoro ispoštovan sporazum.

Dakle, i kad se ispoštuje "historijski sporazum", problemi GRAS-a ostat će na istom.

No, postoji i veći problem.

"Niko ne zna koliko tih tužbi ima... To je najveći problem. Pazite, radnici koji su tužili dobivaju po 50 ili 60 hiljada maraka...", navodi Šteta.

Problem je, podsjeća Šteta nastao kada je "neko" napravio novi kolektivni ugovor kako bi smirio nezadovoljstvo pred izbore i osigurao glasačko tijelo.

"Kolektivni ugovor je bio prvo napravljen na 20 miliona, a dignut je na 50 miliona KM. Na osnovu čega, ne znam", kaže Šteta.

"Pazite, javna je tajna da tamo pojedinci zarađuju više mimo plate u GRAS-u, na rezervnim dijelovima. Pa oni sad imaju više rezervnih dijelova nego aktivnih vozila", navodi ministar saobraćaja.

Na kraju kaže da će se svim pozabaviti Ured za borbu protiv korupcije KS.

"Otišao je zahtjev Uredu da pročešlja sve od 2006. godine", zaključio je Šteta.