prekinuli pregovore

Honda željela da Nissan napusti svoju e-Power tehnologiju

Kao što je poznato, Honda i Nissan su prošle nedjelje prekinuli pregovore o spajanju, manje od dva mjeseca nakon što su se složili da istraže mogućnosti vezane za kreiranje nove holding kompanije, koja bi bila lansirana 2026.

Sada počinju da izviru detalji kada je riječ o razlozima odustajanja. Dva japanska proizvođača su imala razmimoilaženja u vezi s dvije glavne teme. Još ranije smo izvjestili da je Honda praktično željela da pripoji Nissan, ali to nije sve.

Po "Japan Newsu", izdanju na engleskom jeziku poznatog dnevnika Jomiuri Šimbun, Honda je od Nissana zahtijevala da odustane od svog hibridnog sistema. Ovaj neuobičajeni zahtjev je samim tim uključivao od potonje kompanije da usvoji Hondino rješenje. Ovaj prijedlog je naišao na oštro suprotstavljanje, što je dodatno povećalo jaz između dvije strane. Mada do spajanja očigledno neće doći, Honda i Nissan će nastaviti da sarađuju u oblasti elektrifikovanih automobila.

Nissan nastavlja s e-Power sistemom, pripremajući njegovu treću generaciju. Kao što je najavljeno prošle nedjelje, naredna generacija će biti 20 odsto efikasnija od prvobitne postavke lansirane 2016. Pored toga, projektovano je da će biti i 15 odsto štedljivija na auto-putevima u poređenju s aktuelnom, drugom generacijom. Nissan namjerava da skreše troškove za petinu u poređenju s originalnom solucijom, koja je prvobitno mjesto pronašla u Note hečbeku.

Nissan će konačno lansirati hibridni model s novom tehnologijom u SAD, u modelu Rogue e-Power, i to između 1. aprila 2026. i 31. marta 2027. U međuvremenu, "plug-in" hibridni Rogue (u Evropi poznat pod imenom X-Trail) pristiže tokom ove godine. S druge strane, Qashqai u Evropi i minivan model u Japanu, takođe će usvojiti treću generaciju e-Power sistema u datom periodu.

Vrijedno je pomena da e-Power nije konvencionalni hibridni sistem. Mada kombinuje motor SUS i elektromotor, benzinski pogonjena jedinica nije mehanički povezana na točkove. Konvencionalni agregat služi kao generator i napaja bateriju, koja šalje energiju u elektromotor. Shodno tome, u Nissanu kažu da se e-Power praktično ponaša kao električno vozilo.

Otkada je Note e-Power lansiran, nekoliko drugih modela je usvojilo ovu hibridnu tehnologiju, uključujući Kicks, Qashqai i X-Trail, kao i Sylphy limuzinu u Kini. Mazda koristi sličnu postavku za MX-30 hibrid, ali ulogu generatora u njenom slučaju igra rotacioni motor. "Zoom-zoom" kompanija je čak najavila da bi mogla da lansira sportski automobil s čuvenim Wankel motorom, ali bi on i u tom slučaju funkcionisao kao generator, kao u SP konceptu.

Honda takođe napreduje sa svojim hibridnim sistemom. Nedavno je najavila novi e:HEV baziran na 1,5 i 2,0-litarskim benzinskim motorima s direktnim ubrizgavanjem goriva, koji operišu u Atkinsonovom ciklusu. Japanska kompanija navodi povećanje uštede goriva za 10 odsto za hibride s većim benzincem, koji bi trebalo da izgube gotovo 100 kilograma u poređenju s aktuelnim automobilima. Troškovi proizvodnje hibrida sljedeće generacije će pasti za čak 50 odsto do 2027. u odnosu na ekvivalentni model lansiran 2018. Honda je već umanjila troškove za 25 odsto kada je riječ o hibridnom Accordu koji se prodaje u Sjevernoj Americi, u poređenju s ekvivalentom lansiranim 2018. godine,