Vijesti

Hrana, pripravci za jačanje imuniteta, alat… najčešće su kupovani online

Prošla, kako je brojni zovu, pandemijska godina ispisala je historiju na više načina, a većini će ostati u ne baš tako lijepom sjećanju. Promjene su se dogodile gotovo na svim životnim poljima, od načina življenja, druženja, razmišljanja pa sve do kupnje, piše Večernji list BiH.

Jedini način kupnje

Kada je pak riječ o kupnji, ona se već nakon pojave preselila u internetski svijet, pa je tako online trgovina zabilježila eksponencijalni rast u samo nekoliko mjeseci. Online se kupovalo apsolutno sve jer je to uglavnom bio jedini način kupnje, a da prethodno ne ugrozite svoje ili pak zdravlje nekoga od svojih bližnjih, što je sagovornica za VL i potvrdila.

- Kada je nastupio prvi lockdown, sve je izgledalo nestvarno. Kada samo ranije sve te prazne ulice, zatvorene ugostiteljske objekte i trgovine, što je bilo rezultat strogih mjera kojima se pokušalo spriječiti širenje koronavirusa, gledali na TV-u ili internetu, izgledalo je kao da se sve to događa negdje u dalekom svijetu i da nema šanse kako se nama može dogoditi nešto slično. No, dogodilo se i prije nego što smo očekivali. Jedini način da dođemo do stvari koje su nam tada bile potrebne bila je online trgovina, od koje se u potpunosti nismo odvikli ni danas. Naručivali smo apsolutno sve, od hrane, pripravaka za jačanje imuniteta, odjeće pa do alata i mašinice za šišanje - ispričala je u razgovoru Mostarka Marija.

Da su se online naručivale stvari koje su se do tada uglavnom kupovale u trgovinama, zabilježila su i brojna istraživanja. Tako se zbog nemogućnosti odlaska u restorane i barove povećala žudnja za dostavom hrane i pića, pa su i brojni restorani počeli uvoditi dostavu hrane na kućnu adresu, što ranije nisu imali. Na taj način je raznolika hrana bila bliže nego ikad. Kako je zaštita zdravlja jedna od najvažnijih stvari, posebice u doba pandemije, bh. građani posegnuli su za online kupnjom dodataka prehrani i biljnih pripravaka koji jačaju imunitet.

Jedna od online stvari za kojom je vladala potražnja je i oprema koja pomaže u održavanju kondicije. Digitalna oprema bila je osnovni prozor u svijet, bilo da je riječ o poslu, školi ili sastanku koji se vodi na internetu, pa je, logično, potreba za visokotehnološkim uređajima bila znatno veća nego ranije. Namještaj i uređaji također su postali podjednako važni jer pružaju udobnost tokom rada od kuće.

Koristili su vrijeme

“Uradi sam” alati jednako su postali popularni jer su ljudima u “zatočeništvu” služili da slobodno vrijeme iskoriste maksimalno korisno i oprobaju se u majstorijama.

Dio domova pretvorio se u brijačince i kozmetičke salone, pa je i njega kod kuće bila jedna od omiljenijih zabava. Rezultat toga bio je nagli porast prodaje kompleta za njegu, trimera, brijača i kozmetičkih proizvoda. Iako je online trgovina u padu nakon popuštanja mjera, podaci Uprave za neizravno oporezivanje BiH za prvih pet mjeseci ove godine pokazuju kako ona nije iskorijenjena. - Putem online trgovine u prvih pet mjeseci ove godine građani su naručili 595 pošiljki koje su težile 6662 kilograma, a za što je izdvojeno 1,232.117 KM - kazali su ranije iz UNO-a BiH, zaključivši kako su ove godine naručene 1773 pošiljke manje u odnosu na isto razdoblje 2020. godine.