Region

Hrvatski hotelijeri spremni za sezonu: Prvi gosti sramežljivo stižu, a dočekuju ih s toplomjerima i dezinfekcijskim sredstvima

Hrvatske su se granice sramežljivo otvorile, većina smještajnih kapaciteta svoja vrata planira otvoriti početkom juna ili su već počeli s radom, no što je s rezervacijama i očekivanim dolaskom gostiju?

Neizbježno je kako će zbog pandemije koronavirusa prihod od turizma ove godine biti smanjen, naprimjer, na splitskom aerodromu očekuju kako će, za razliku od prošlogodišnjih tri miliona gostiju, u 2020. kroz Resnik proći njih čak dva puta manje. Oni koji se odluče na dolazak u našu zemlju moraju pokazati rezervaciju hotelskog smještaja ili dokazati da su vlasnici nekretnine, odnosno plovila u Hrvatskoj, piše Slobodna Dalmacija.

Velika hotelska grupacija “Bluesun Hotels & Resorts” ima 13 hotela, četiri wellness resorta i jedan kamp. Početkom juna planira otvoriti hotele u Tučepima, Brelima i u Bolu, a prije toga, krajem maja, kreće s otvaranjem kampa u Starigradu Paklenici. Čelni ljudi grupacije mišljenja su kako će 2020. godinu obilježiti last minute rezervacije.

„Do početka ožujka stanje rezervacija za sezonu bilo je jednako onome iz istog razdoblja 2019., do sredine mjeseca su se vidljivo usporavale, da bi krajem ožujka, kad su nastupile mjere ograničenja putovanja, odnosno zatvaranja granica i karantene, stale. Od kraja travnja ponovno se aktivirao buking za srpanj, kolovoz i rujan, raste sa svakim tjednom, no manji je nego u redovnim uvjetima, što je, s obzirom na zatvorene granice, logično“, kaže Stjepko Šošić, direktor upravljanja prihodima “Bluesun Hotels & Resorts”.

Zasad su im prve rezervacije diktirane situacijom u avioprometu i u većem broju stižu s tržišta s kojih gosti mogu doći osobnim automobilom, što su prvenstveno gosti iz Slovenije, Češke, Slovačke, Austrije, Poljske, Mađarske, ali i Hrvatske. Priljev rezervacija s tradicionalnih tržišta Skandinavije, Velike Britanije i Njemačke u “Bluesunu” očekuju krajem lipnja, nakon stabilizacije avioprometa.

„Dodatno smo olakšali uvjete rezervacija, izmjene postojećih rezervacija te otkazivanja, sve kako bismo maksimalno izišli u susret gostima koji, naravno, prate stanje sigurnosti destinacija na kojima planiraju provesti odmor. Hrvatska je prepoznata kao jedna od zemalja koje su najbolje reagirale u pandemiji, a samim time i kao jedna od najsigurnijih europskih destinacija“, govori Leo Urlić, direktor prodaje i marketinga u grupaciji “Bluesun Hotels & Resorts”.

Ivana Kralj, voditeljica kontrole kvalitete Sektora hotelskih operacija u “Bluesunu”, ističe kako će njihovi hoteli što se rada restorana i vanjskih objekata hotela tiče poštovati sve mjere koje je propisao NZJZ.

„Postupat će se po svim točkama koje su naveli, bez obzira je li riječ o mjerama ili preporukama. Za sve zaposlenike i goste osigurat ćemo zaštitna sredstva i opremu. Prilagodit ćemo način serviranja obroka kako bismo poštovali broj gostiju koji, s obzirom na nove mjere, smiju boraviti istodobno u hotelskim restoranima, i to tako što ćemo organizirati dva tzv. sittinga za svaki obrok. Između njih provodit će se obvezno dezinficiranje prostora i inventara. Što se pripreme i serviranja hrane tiče, ona se i dosad pripremala prema strogim mjerama koje propisuje HACCP, a u kuhinje i prostore gdje se hrana skladišti uveli smo i dodatne mjere dezinfekcije“, kaže Kralj.

Splitski hotel “Briig” počeo je s radom 11. maja pridržavajući se svih mjera koje je propisao Hrvatski zavod za javno zdravstvo za rad hotela i restorana, što znači učestalu dezinfekciju svih površina, dezinfekciju ruku, propisanu socijalnu distancu u javnim prostorima hotela, osoblje s maskama i rukavicama...

„Nažalost, sve su rezervacije otkazane za mjesece travanj i svibanj, međutim otkad smo otvorili hotel, ponovno nam dolaze gosti, većinom hrvatski državljani za potrebe noćenja kod poslovnih putovanja ili sastanaka. Za sada se za mjesece glavne sezone ne otkazuju rezervacije, ali ne znamo što će biti jer ovisimo o otvaranju granica i međunarodnim avionskim letovima. Promet ove 2020. godine sad već sigurno nikako neće biti na razini prošle, ali ako se otvore granice i uspostave letovi, vjerujemo da ćemo ostvariti bar manji dio planiranih prihoda“, poručuju iz hotela “Briig”.

Poslovanje nije stalo ni u splitskom hotelu “Globo” iako je situacija u kojoj su se našli vrlo nezahvalna, kaže nam Marina Macan, general manager ovog objekta.

„U travnju smo bili zatvoreni za goste, dok sam za to vrijeme sama sa svojih deset zaposlenih pripremila hotel da se po svim preporukama HZJZ-a i bez imalo straha naša vrata mogu otvoriti početkom svibnja. Tako je i odrađeno te smo prvog gosta primili 4. svibnja.

S obzirom da smo dobar dio godine orijentirani prvenstveno na domaće tržište te na naše stalne goste, uspjeli smo u ovom razdoblju od deset dana primiti naše drage korporativne klijente. Usvojene su nove procedure, djelatnici su podijeljeni u smjene na način da se ni ne viđaju, u sat vremena praznine nastupa naša sobarica koja prozračuje hotel i dezinficira sve javne prostore.

Kontakte s gostima smo također minimalizirali pa ih tako na ulazu dočekuje kuverta s dodatnim informacijama, dezinfekcijska sredstva, kao i dobrovoljna izjava o zdravstvenom stanju. Ujedno je priložen i toplomjer, dezinfekcija obuće je također obvezna na samom ulazu u objekt.

Preporuka je nošenje maski te su ona na raspolaganju i gostima i djelatnicima, iako je naglasak na zadržavanju udaljenosti od 1,5 do dva metra u zatvorenim prostorima. S ovim novim procesima rada uopće kontakt nije potreban“, kaže Macan.