IT

Instagram uvodi pretplatu. Šta će to značiti za korisnike

Instagram je početkom ove godine saopštio da će testirati opciju pretplate, i vrlo brzo nakon toga je otkriveno da se radi o opciji putem koje će korisnici moći da se preplate na neki nalog na ovoj platformi i dobiju pristup ekskluzivnim storyjima.

Prema posljednjim podacima, kompanija kreće sa obimnijim testiranjem ove opcije.

Oni su u posljednjem ažuriranju aplikacije za američko tržište dodali opcije za plaćanje unutar aplikacije koje su naveli kao “Instagram pretplata”.

Ovu promjenu su uočili timovi koji stoje iza aplikacija koje prate Instagramov ekosistem, kretanje broja korisnika, podatke i sl. Senzor Tauer i Aptopija.

Na isti način je “nanjušeno” i uvođenje napojnica i pretplate na Twitteru, kao i na TikToku.

“Instagram pretplata” je otkrivena 1. novembra, prvo po cijeni od 4,99 dolara, a onda je 3. novembra dodata i jeftinija opcija od 0,99 dolara.

Prije ovoga, jedino što je Instagram naplaćivao su raznorazne opcije za “bedževe”, virtualne predmete koje fanovi mogu da kupe kako bi podržali neke od svojih omiljenih influensera. Cijene bedževa se također kreću od 0,99 do 4,99 dolara.

Ovu opciju su primijetili i neki korisnici i influenseri. Uglavnom, Instagram nove funkcije testira sa malom grupom korisnika prije nego što je javno objave.

Instagram je ove godine u više navrata objavljivao da želi da proširi set alata kojima autori na platormi mogu da zarađuju, od pomenute pretplate do uvođenja NFT (oblika kriptovalute).

Iako još uvijek nije objavljen detaljan plan za pretplatu, direktor Instagrama Adam Mosseri je u junu, na godišnjoj konferenciji pričao o strategiji monetizacije. On je tada napomenuo da postoje 3 tipa zarade koja ih interesuju.

Prvi je prodaja, i tu se misli na brendirani sadržaj, marketing itd. Drugi je udio prihoda od oglasa i treći su direktna plaćanja, kao što je ova pretplata.

“Ova posljednja opcija mi se najviše sviđa zato što omogućava influenserima da imaju direktniji odnos sa svojim fanovima, što smatram da je održivije i predvidljivije na dugi rok”, rekao je Moseri komentarišući tada direktna plaćanja autorima.

Instagram nije jedini koji eksperimentiše sa načinima zarade na svojoj platformi. Pored brojnih startapa i Instagramovi rivali kao što su TikTok, Snapchat, Pinterest, YouTube i Twitter redom testiraju nove načine zarade na platformi.