Ne samo među automobilima, već i u ostalim prijevoznim sredstvima, ali i u industriji, oduvijek je postojala potreba za redukcijom ili multiplikacijom brzine vrtnje, odnosno manipulacijom okretnim momentom koji isporučuje motor. Uz zadanu snagu, okretni moment i brzina vrtnje su u obrnuto proporciponalnoj vezi – smanjenje brzine vrtnje donosi veći okretni moment i obrnuto – a mehanička naprava koja nam omogućuje promjenu izlaznog okretnog momenta i broja okretaja naziva se, kao što znamo, mjenjač.
Koji, pak, može biti sa stepenima, gdje je zupčaničkim parovima definirano nekoliko fiksinih prijenosnih omjera ili bestepenski, često nazivan varijatorom ili CVT, odnosno, mjenjačem s kontinuirano promjenjivim prijenosnim omjerom.
Potonji bi bio idealan u smislu da bi za traženu izlaznu snagu ili broj okretaja motor uvijek mogao raditi u optimalnom režimu rada, bilo da se traži minimalna potrošnja ili maksimalna snaga. No, svi varijatori do sada su se bazirali na trenju, što neminovno povećava gubitke, a ukupni raspon prijenosnih omjera im je ograničen, jednako kao i maksimalni okretni moment koji mogu prenijeti.
Grupa nadahnutih inženjera okupljenih pod imenom RatioZero patentirala je prijenosnik koji omogućava upravo to, objedinjujući pritom najbolje osobine raznih tipova mjenjača - veliki raspon prijenosnih omjera (do 1:6) i visoku učinkovitost na nivou ručnog mjenjača (95%), bez ograničenja u smislu maksimalnog okretnog momenta.
Kako radi RatioZero mjenjač? Skrivena čarolija zupčanika i polugica
Premda princip rada RatioZero mjenjača bez animacije nije lako razumljiv, u suštini je prilično jednostavan. Zupčanik povezan s ulaznim vratilom u zahvatu je sa zupčanicima koji su povezani s kotačićima na kojima su hvatišta polugica. Ekscentricitet tih hvatišta može se mijenjati, a time i dužina putanje kojom polugice preko kratkih lanaca povlače druge kotačiće povezane s izlaznim vratilom putem jednosmjernih spojki. Kako su hvatišta pomaknuta u fazi, svaka polugica povlači izlaznu stranu u samo jedan dio rotacije. Kada je hvatište u centru rotacije pomaka nema i izlazna strana miruje, no kako se pomiče dalje od središta vrtnje, koraci su sve duži.