Svijet

Je li na pomolu rješenje najveće aviomisterije na svijetu? ‘Izračunao sam gdje se nalazi MH370’

Nestanak aviona Malaysia Airlinesa, u kojem je bilo 239 putnika i članova posade, jedan je od najvećih svjetskih aviomisterija.

No, britanski aeronautički inženjer, koji je proveo više od godinu dana istražujući katastrofu, smatra da je uspio izračunati gdje se Boeing 777 na letu MH370 najvjerojatnije srušio.

Avion je nestao s radara tokom leta u martu 2014., a Richard Godfrey vjeruje da se Boeing srušio u Indijski ocean 2000 km zapadno od Pertha u Zapadnoj Australiji, piše BBC.

Godfrey je za BBC rekao da se nada "da će uskoro moći dati konkretnije zaključke najbližim rođacima nestalih i ponuditi odgovore javnosti o tome što se tačno dogodilo s MH370, ali i kako tako nešto spriječiti u budućnosti".

Kombinirao je različite skupine podataka koje su se prethodno čuvali u zasebnim domenama, te tako došao do ove nove lokacije u južnom Indijskom oceanu. Godfrey je rekao da je bilo "komplicirano" doći do ovog zaključka.

"Niko prije nije došao na ideju da kombinira satelitske podatke Inmarsata s podacima o performansama Boeinga te s oceanografskim podacima o plutanju krhotina i s podacima WSPR mreže radio-amatera", objasnio je Godfrey.

Kaže da je s timom istraživača radio godinu dana i tvrdi da su "napravili dosta testiranja ove nove ideje te došli dovoljno daleko da je primijene na slučaj nestalog MH370", navodi stručnjak.

Tačna tačka, do koje su došli određenim proračunima podataka, navodno se nalazi na oko 33 stupnja južno i 95 stupnjeva istočno u Indijskom oceanu. Do sada su obavljene dvije opsežne pretrage Indijskog oceana, no one su dale neuvjerljive rezultate, a koštale su stotine miliona dolara.

Žele opipljive dokaze

Grace Nathan, koja je u nesreći izgubila majku, izjavila je da je ta nesreća za nju "beskrajna noćna mora".

"Nikada nema kraja. Čini se da se samo vrtimo u krug i udaramo glavom o zid. Nadali smo se nečem novom što bi opravdalo početak nove potrage i nečemu što bi nam dalo preciznije mjesto na kojemu će se potraga provoditi i povećati izglede za pronalazak nestalog aviona", rekla je za BBC.

Prethodne potrage za MH370 bile su teške zbog velikog područja pretraživanja.
"Pretraženo je područje od čak 120 hiljada kvadratnih kilometara, a to je kao da tražite iglu u plastu sijena, zapravo, to je traženje nečeg mikroskopskog u plastu sijena", objašnjava Godfrey.

4000 metara dubine

Njegov novi prijedlog je radijus u krugu od 40 nautičkih milja, daleko manji od prethodnih provedenih potraga.

"Olupina bi se mogla nalaziti iza litice ili u kanjonu na dnu oceana. Mogla bi čak ležati na 4000 metara dubine", dodao je inženjer.

Više od 30 komada olupine aviona pronađeno je na plažama afričke obale i otocima u Indijskom oceanu.

Zanimljivo je da je Godfrey 2009. trebao biti putnik na Air Franceu 447 iz Rio de Janeira za Pariz, ali je zbog posla ipak morao ostati u Brazilu. Taj avion nikada nije stigao na odredište te je izgubljen u Atlantiku. Od tog se trenutka počeo zanimati za nestale avione i njihovo lociranje.

"Imam puno iskustva s informacijskim sistemima i rukovao sam s puno podataka, a to je važno za ovu analizu. Postoji ogromna količina podataka kroz koje treba proći i filtrirati iglu u plastu sijena", objašnjava.

Vjerodostojni dokazi

David Gleave, koji već desetljećima radi na padovima i nestancima aviona, smatra da će doći do nove pretrage. "Finansiranje nove pretrage bit će glavni problem. S obzirom na to da sada imamo dodatne podatke o tome gdje bi mjesto pada moglo biti, čini se da su oni potpuno vjerodostojni i dosljedni", rekao je Gleave, piše BBC.

Vrijeme i pokretanje nove potrage ovisit će o dostupnosti posebno dizajnirane opreme te o stanju mora.

Gleave također smatra da bi Kinezi mogli preuzeti odgovornost i krenuti u potragu, a ne bi ga iznenadilo da se u to uključe i privatne firme, s obzirom na to da su na tom avionu bila 122 kineska državljana.

Nestanak ovog aviona doveo je do brojnih teorija o tome što se tačno dogodilo. Jedna od njih tvrdi da se radilo o 'otmici pilota' te da je on preuzeo kontrolu i deaktivirao radarsku tehnologiju prije nego što se okrenuo iznad Tajlandskog zaljeva i krenuo u smjeru zapada.

Grace Nathan smatra da je u interesu malezijskih i kineskih vlada, kao i globalne zračne sigurnosti da se ovaj avion pronađe kako bi se spriječilo da se tako nešto dogodi u budućnosti.