Tehnologija

Jedna država probila se na evropski vrh po broju brzih vozova. Idu i do 350 kilometara po satu

Sve je više brzih vozova koji idu kroz Španiju

Šta bi moglo biti bolje od jedne široke mreže brzih vozova? Tri ili četiri konkurentske, koje su spremne da ne samo da poboljšaju mogućnosti putnika već i smanje cijene.

U petak je lansirana Iryo - najnovija kompanija koja je ušla na špansko tržište brzih vozova, koje je već prilično krcato.

Državnom prijevozniku Renfe pridružio se 2021. godine Ouigo u francuskom vlasništvu i kao odgovor odmah pokrenuo vlastitu jeftinu, Avlo.

Tri konkurenta brzih vozova

Sa Iryovim dolaskom, to čini tri zvanična konkurenta, ali četiri konkurentska brenda. To Španiju čini prvom zemljom u Evropi koja ima toliko opcija za vozove velike brzine.

Iryo je u vlasništvu nekih velikih igrača: italijanskog državnog željezničkog operatera Trenitalia, španske infrastrukturne kompanije Globalvia i Air Nostrum, španske aviokompanije, piše CNN.

Trenitalia je dovela vozove u Španiju: ne manje od 20 vozova Frecciarossa ili "crvenih strijela" - vodećeg voza u Italiji, koji može da vozi brzinom do 360 km/h na sat. Italijanski projekat brze željeznice je toliko uspješan da je igrao ulogu u ubijanju nacionalne aviokompanije.

Unutrašnjost voza

Iryo je u petak počeo sa operacijama između Madrida, Barselone i Zaragoze. Nastaviće se 16. decembra sa Madridom, Kuenkom i Valensijom. U 2023. čeka se više ruta: veze za Sevilju, Malagu, Kordobu i Antekeru 31. marta, te Alicante i Albasete 2. juna.

Kompanija je potpisala ugovore o ponudi kombinovanih karata i putnih iskustava sa Cercaniasom (regionalni sistemi metroa) i Air Europa. On će obavljati 30% španskih usluga velikih brzina, a cilj mu je da preveze osam miliona putnika godišnje.

Naknađujući se kao da su usredsređeni na "prilagođavanje i fleksibilnost", vozovi imaju četiri klase putovanja - intrigantno nazvane Inicial, Singular, Singular Only You i Infinita. Tri od njih su prilagođena poslovnim putnicima. Ali će sva sjedala imati USB i standardne utičnice za struju, individualne naslone za ruke i besplatan 5G Wi-Fi.

Jelovnik u vozu Haezea (što na baskijskom znači "vjetar"), bit će pun sezonskih sastojaka i "zdravih opcija". Sve se priprema na licu mjesta, kažu iz kompanije.

Hrana se priprema na licu mjesta

Ekološka i društvena održivost

Luigi Corradi iz Trenitalie nazvao je lansiranje odgovorom na "ciljeve ekološke i društvene održivosti koje je postavila Evropska unija kako bi poboljšala putovanja u svakoj zemlji".

Dok je Nick Brooks, generalni sekretar ALLRAIL-a (Saveza novih učesnika putničke željeznice u Evropi, koja predstavlja nezavisne putničke željezničke kompanije), rekao prije lansiranja: „Sjajno je vidjeti kako su komercijalno vođene usluge otvorenog pristupa – kao što je iryo – - čine željezničku prugu na daljinu privlačnijom i odvlače putnike od manje održivih vidova transporta, naime avio-kompanija i automobila."

Grupacija je u izjavi pozvala na "natjecanje između različitih operatera na svim brzim željezničkim rutama u Evropi", nazvavši kompanije poput Iryoa "budućnošću putničke željeznice".

Što se tiče cijena, gledajući dostupnost u decembru, karte 2 sata i 45 minuta putovanja od Barcelone do Madrida počinju od samo 18 eura. Većina putovanja košta oko 50 eura. Za vožnju između dva grada trebalo bi više od šest sati.