Puni Gas

Jedna od najpoznatijih firmi na svijetu produžuje kolektivni ljetni odmor. Razlog je vrlo ozbiljan

Njemački proizvođač automobila Audi najavio je da će produžiti ljetni odmor oko 10 hiljada radnika u tvornicama u Ingolstadtu i Neckarsulmu i skratiti radno vrijeme zbog nestašice poluvodiča.

U glavnom pogonu u Ingolstadtu sve će montažne linije biti u mirovanju do 30. augusta zbog nestašice čipova i priprema za proizvodnju potpuno električnog Q6 etrona, objavila je kompanija.

U Neckarsulmu veći dio proizvodnje obustavljen je zbog nestašice čipova već prije nekoliko dana.

Audi je preventive radi najavio da će skratiti radno vrijeme i u septembru, ali planira dodatne smjene tokom nekoliko vikenda.

Radnici će raditi skraćeno, rekao je u četvrtak glasnogovornik kompanije i dodao da bi zbog te mjere trebali proizvesti nekoliko hiljada automobila manje no što su planirali.

"Moramo planirati iz sedmice u sedmicu. Ranije su čak i planirane dodatne smjene morale biti otkazane", objasnio je glasnogovornik Audija.

Kada komponente budu isporučene, nastojat će nadoknaditi izgubljenu proizvodnju.

Audi ima popunjene knjige narudžbi, ali u prvoj polovini godine zbog nestašice komponenti nije uspio proizvesti oko 50 hiljada automobila .

Finansijski direktor Juergen Rittersberger u julu je upozorio da bi zbog nestašice poluvodiča mogli obustavljati proizvodnju i skratiti radno vrijeme u augustu i septembru.

Gdje to bude moguće, čipovi će se ugrađivati u vozila koja donose najviše dobiti i ispuštaju najmanje ugljikovih spojeva, poručili su iz Audija.

I Volkswagen je najavio da će zbog nestašice poluvodičkih komponenti proizvodnja u glavnoj tvornici u Wolfsburgu nakon ljetne pauze biti pokrenuta u ograničenom obimu.

Glasnogovornik VW-a kazao je da će sve proizvodne linije u idućoj sedmici raditi samo u jednoj smjeni, ali nije mogao navesti na koliko će radnika ta odluka utjecati.

Kompanija je zbog pandemije koronavirusa već nekoliko puta morala prilagođavati proizvodni program.

Finansijski direktor BMW-a Nicolas Peter ističe pak da su ove godine mogli prodati 70 do 90 hiljada automobila više da nije ponestalo čipova.

"No, trenutno su sve tvornice u svijetu dobro opskrbljene", naglasio je u četvrtak glasnogovornik BMW -a. U Leipzigu proizvodnja teče normalno, u Muenchenu i Dingolfingu bit će u ponedjeljak pokrenuta prema planu, nakon ljetne pauze, u Oxfordu također.