Pakleni Šund

Jedna serija je nakratko uspjela zaustaviti strmoglavi pad Netflixa, ali tek im sad slijedi pravi izazov

Nakon što je uživao u dugoj vladavini kao kralj streaminga, Netflix se suočava s teškom borbom da zadrži svoju krunu.

Izgubio je skoro milion pretplatnika između aprila i jula, čime je ubrzan trend napuštanja usluge ove platforme, prenosi BBC.

Ali to nije bilo onoliko koliko se strimng div plašio da će biti.

Upitan šta je moglo spriječiti daljnje smanjenje pretplata, izvršni direktor kompanije, Reed Hastings, rekao je: "Da postoji jedna stvar, mogli bismo reći 'Stranger Things'."

Nova sezona hit drame bila je fenomenalan uspjeh i možda je pomogla da se zaustavi egzodus Netflixovih korisnika.

Kompanija je u aprilu prijavila svoj prvi gubitak pretplatnika od 2011. godine, vijest koju su pratile stotine otkaza i nagli pad cijene dionica.

Rivali osporavaju njegovu dominaciju, dok su poskupljenja uzela danak.

Gubici pretplatnika prijavljeni u utorak bili su najveći u historiji kompanije, sa najvećim brojem otkazivanja u ovom kvartalu u SAD i Kanadi, a zatim u Evropi.

Guy Bisson, izvršni direktor kompanije Ampere Analysis, rekao je da je "neizbežno" da će Netflix početi da bilježi slabljenje pritiska na tržištu.

"Kada ste lider, postoji samo jedan pravac u kojem treba ići, posebno kada se pokrene velika konkurencija, što je Netflix vidio u posljednjih nekoliko godina", rekao je.

To je velika promjena za Netflix, koji je godinama uživao u naizgled nezaustavljivom rastu, jer je revolucionirao način na koji ljudi širom svijeta konzumiraju zabavu.

Njegova pozicija globalnog giganta učvršćena je kada je pandemija udarila 2020. godine i ljudi, zaglavljeni kod kuće sa nekoliko drugih opcija za zabavu, hrlili su na čudovišne hitove poput Squid Game i The Crown.

Ali kako se vraćaju navike prije pandemije, Netflix se bori da privuče nove registracije - i održi lojalnost postojećih članova, posebno jer kriza troškova života dovodi do stezanja kaiša.

Kompanija se također suočava sa oštrom konkurencijom poput Apple TV-a, HBO Maxa, Amazon Prime i Disney+. Netflix je nekada bio disruptor, čineći prodavnice za iznajmljivanje video zapisa kao što je Blockbuster suvišnim. Ali disruptor brzo postaje poremećen.

Netflixov potez da poskupi svoju uslugu također je odvratio neke korisnike.

"Standardni" plan u SAD - koji omogućava ljudima u istom domu da gledaju na dva uređaja istovremeno - sada košta 15,49 dolara, u odnosu na 14 dolara u januaru i samo 11 dolara u 2019.

U Velikoj Britaniji, osnovni i standardni planovi su porasli od januara za 1 funtu mjesečno na 6,99 i 10,99 funti.

„U jednom trenutku, da, oni će dostići prag na kojem će značajan broj ljudi reći da je dosta“, rekao je Bison. "Zbog dodatnog izbora… poskupljenja su rizičnija strategija."

Za sada, istraživanja pokazuju da Netflix uspijeva privući veći udio dezertera od svojih rivala. Mnoga domaćinstva i dalje ga identifikuju kao opciju striminga koju bi zadržali kada bi bili primorani da imaju samo jednu.

Sve u svemu, kompanija je krajem juna imala otprilike 220 miliona pretplatnika - još uvijek daleko sjeverno od svoje najbliže konkurencije.

Ali kompanija, koja je dugo navikla na dvocifreni rast, bori se sa svojim najozbiljnijim usporavanjem u godinama, s prihodom u tromjesečju april-jun od 7,9 milijardi dolara, što je samo 8,6% više u odnosu na prethodnu godinu.

Cijena dionica kompanije pala je za više od 60% do sada ove godine, jer su investitori omalovažavali njene izglede.

"Netflixov gubitak pretplatnika je bio očekivan, ali ostaje bolna tačka za kompaniju koja u potpunosti zavisi od prihoda od pretplate od potrošača", rekao je analitičar Insider Intelligence Ross Benes.

"Netflix je i dalje lider u video strimingu, ali ako ne pronađe više franšiza koje imaju širok odjek, na kraju će se boriti da ostane ispred konkurenata koji traže njegovu krunu."

Dionice su porasle za više od 7% nakon radnog vremena uz olakšanje da gubici nisu veći. Kompanija je upozorila da bi mogla izgubiti čak dva miliona pretplatnika.

Netflix je rekao da će ubrzati rast s novom uslugom podržanom oglasima i suzbijanjem dijeljenja lozinki - za koju je jedna studija procijenila da košta Netflix 6 milijardi dolara godišnje.

Već naplaćuje više za dijeljenje računa u nekim zemljama centralne i Južne Amerike. Nada se da će ovaj model replicirati širom svijeta.

Međutim, kompanija godinama zna za probleme sa deljenjem lozinki i do sada nije uspela da pronađe rešenje.

U svom izvještaju za dioničare, kompanija je rekla da je "ohrabrena našim ranim saznanjima i sposobnošću da pretvorimo potrošače u plaćeno dijeljenje u Latinskoj Americi".

Rečeno je da očekuje da će njegova jeftinija opcija koja podržava oglase biti lansirana početkom 2023., počevši od "nekoliko tržišta na kojima je potrošnja na oglašavanje značajna".

"Kao i većina naših novih inicijativa, naša namjera je da ga implementiramo, slušamo i učimo, te brzo ponavljamo kako bismo poboljšali ponudu", rekli su iz kompanije.

Oglasna usluga ima potencijal da privuče kako postojeće kupce koji su skloni otkazu zbog povećanja cijena, tako i nova domaćinstva koja oklijevaju da se obavežu na pretplatu, rekao je Bisson.

Trebalo bi biti moguće da Netflix zaradi istu količinu novca - ili više - po korisniku nego oslanjajući se na pretplate, dodao je.

Jak sadržaj je ključan

"Pod pretpostavkom da su to shvatili kako treba - a pod time mislim na cijenu… i količinu oglašavanja na njoj - onda je to potencijalno snažan strateški potez za njih", rekao je.

No, rekao je da je najkritičniji zadatak Netflixa osigurati da ima jak materijal za gledanje - posao koji postaje sve teži kako dopire do sve šire publike.

Nove prijave u SAD, na primjer, dolaze iz sve starije publike, s drugačijim ukusima od mlađih gledalaca koji su se rano navikli na streaming.

"Oni se sve više takmiče za tu opštu publiku, tako da širina sadržaja koji je potreban postaje mnogo šira i zato mislim da ljudi govore 'sada ima mnogo stvari koje mi se ne sviđaju'", rekao je Bisson. "To je veoma veliki izazov."

Netflixu su potrebni "češći hitovi", rekao je Eric Steinberg iz Whip Media, dodajući da Netflix također ima prostora za eksperimentiranje zapanjujućim svojim izdanjima kako bi zadržao svoje pretplatnike.

Kompanija je već poduzela korake u tom smjeru objavljivanjem epizoda četvrte sezone Stranger Thingsa u dvije serije ove godine, ali "pritisak je pod", rekao je.

"Oni više nemaju pješčanik za sebe", rekao je. „U inflatornom okruženju kao što je ovo u kojem se nalazimo i u odličnom programiranju [na takmičenju], ljudi će ponovo procijeniti koliko su spremni da plate.“