Magazin

Jednostavni trikovi za pripremu hrane: Uz minimalan trud vaša će prehrana biti puno zdravija

Ako stavite gljive na sunce povećat ćete proizvodnju vitamina D u njima. Limunska kiselina pomaže u zaštiti voća od oksidacije. Voće čuvajte u hermetički zatvorenoj posudi

Limunov sok pomaže u zaštiti voća od oksidacije

Voće gubi sadržaj hranjivih tvari nakon rezanja, kaže Lola Biggs, dijetetičarka.

“To je zato što reagira na svjetlost i kisik što smanjuje količinu antioksidansa u voću. To također rezultira razgradnjom šećera unutar proizvoda i oslobađanjem ugljičnog dioksida, što uzrokuje brže kvarenje kao i promjenu teksture/okusa.Najbolji način da pohranite voće i zadržite više nutritivne vrijednosti je da ga ostavite u frižideru netaknuto dok vam ne zatreba. Režite voće na veće komade jer manja površina znači manje izlaganje kisiku i više zadržavanja vitamina te istisnite malo svježeg limuna – koje sadrži limunsku kiselinu koja pomaže zaštiti voće od oksidacije – i čuvajte ga u hermetički zatvorenoj posudi”, objasnila je Biggs.

PROČITAJTE  Više od hiljadu mališana na Vilsonovom šetalištu uživalo u muzičkoj bajci Latifa & Mravka Travka

Ostavite gljive na suncu

Gljive su jedan od rijetkih biljnih izvora vitamina D, kaže Jennifer Irvine. Gljive, kao i ljudi apsorbiraju sunčevu svjetlost kroz kožu.

“Vitamin D koji se nalazi u gljivama natopljenim sunčevom svjetlošću je biodostupan, što znači da ga tijelo lako apsorbira nakon što pojede gljive. Zanimljivo je da je istraživanje pokazalo da je nivo vitamina D iz gljiva jednako učinkovit kao i dodatni vitamin D u podizanju nivoa ove hranjive tvari kod ljudi. To sugerira da gljive mogu biti izvrstan prirodni izbor za one koji žele optimizirati nivo vitamina D”, otkrila je Irvine.

Vitamin C dodajte željezu

Za sve one koji su na biljnoj ili veganskoj prehrani važno je da unose dovoljno željeza, kaže Emma Williams, nutricionistica.

PROČITAJTE  Evo kako sve možete iskoristiti brašno, a da nije za kuhanje

Međutim, vrsta željeza koje se nalazi u biljnoj hrani tijelo mnogo teže apsorbira, pa će konzumacija oko 100 mg vitamina C pomoći u apsorpciji željeza, dodala je.

Zgnječite bijeli luk

Bioaktivni spoj, alicin, nalazi se u bijelom luku i on hrani daje protuupalna svojstva te utječe na snižavanje kolesterola, kaže dr. Carrie Ruxton, iz Službe za informacije o zdravlju i dodacima prehrani.

Međutim, lako se uništi toplinom kada ga kuhamo. Istraživanje je pokazalo da je najbolji načini za maksimiziranje prednosti alicina zgnječiti sirovi češnjak kako bi se oslobodio enzim alicina.

“Ostavite zgnječeni ili nasjeckani bijeli luk deset minuta prije nego što ga dodate u tavu jer, prema američkom institutu za istraživanje raka, to maksimizira alicin i tako se zagrijavanjem uništava samo oko trećine”, kaže Ruxton, a prenosi Metro.



Povezani postovi:

Pretplati se
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare