Magazin

Kako je tjestenina od 2 dolara dovela do tužbe koja bi mogla koštati milione

end point različite forme tjestenine na drvenoj podlozi

Američki par, Matthew Sinatro i Jessica Prost, tužili su firmu Barilla. Tvrde da ih je navela na krivi zaključak da je Barilla tjestenina koju kupuju proizvedena u Italiji.

Jer, na kutijama stoji oznaka "italijanska marka tjestenine broj 1" te logotip koji je u bojama italijanske zastave. Tjestenina koja se prodaje U SAD se, u savremenom tržištu očekivano, proizvodi daleko od Italije, u Iowi i New Yorku.

Kolektivna tužba

Tako su dvije kutije tjestenine vrijedne nekoliko dolara dovele do moguće kolektivne tužbe. Ona bi Barillu, prema pravnim stručnjacima, mogla stajati milione dolara.

Sinatro i Prost tvrde da ne bi kupili tjesteninu da su znali da nije proizvedena u Italiji. Nije samo riječ o ondašnjoj tradiciji proizvodnje tjestenine, već je i činjenica da je tamo dobrim dijelom rade od proteinima bogate durum pšenice koja tjesteninu čini bitno kvalitetnijom.

Američka sutkinja Donna Ryu presudila je da slučaj ima dovoljno osnova da se sudski proces nastavi.

Barillini proizvodi koji se rade u Iowi i New Yorku koriste sastojke iz Italije, ali i iz puno drugih zemalja.

Glasnogovornik Barille izjavio je za The Washington Post da su tvrdnje razočaranih kupaca koji su podigli sudsku tužbu posve neutemeljene. Kaže da natpis koji stoji na pakiranju tjestenine govori da je tjestenina napravljena u SAD. Napravljena je od sastojaka koji su iz SAD i drugih zemalja.

"Vrlo smo ponosni na italijansko nasljeđe brenda, italijansko znanje i iskustvo firme i kvalitet naše tjestenine u SAD i globalno", saopćila je Barilla.

Viša cijena

Rebecca Tushnet, profesorica na Pravnom fakultetu Harvarda, komentirala je da se mnogi potrošači osjećaju prevarenima. Odlučuju za neki proizvod, pa i platiti ga po višoj cijeni, zato što ga smatraju kvalitetnijim. Rade to i zbog porijekla tog proizvoda, kao što je, primjerice, u slučaju s čokoladama iz Švicarske.

Potrošači često podnose tužbe za lažno oglašavanje i navođenje na krive zaključke što rade mnoge firme koje prodaju proizvode u trgovinama mješovitom robom. Potrošači osjećaju manipulaciju raznih proizvođača, često upravo prehrambenih proizvoda.

Rebecca Tushnet kaže da razumije da neki ljudi takve tužbe i parnice drže u današnje doba naivnima jer nije realno očekivati da će tjesteninu izrađenu u Italiji kupiti na drugom kraju svijeta za 2 eura.

"To je već dio koji spada u sferu zdravog razuma", komentirala je te dodala da je u posljednjih pet ili više godina došlo do porasta broja tužbi u slučajevima oglašavanja koje navodi na krive zaključke.