Federalna uprava za automobilski saobraćaj istražuje fantomsko kočenje koje se javlja kod Teslinih modela, javio je Handelsblatt. Vozači Tesle se žale na nenamjerno pokrenute manevre kočenja od 2021. U SAD je nadležni organ za sigurnost saobraćaja NHTSA (Nacionalna uprava za sigurnost saobraćaja na autoputu) 16. februara 2022. godine pokrenuo istragu o ovom fenomenu. Rezultat ove istrage se još čeka. Sada istragu vodi i KBA.
Kod takozvanog fantomskog kočenja, vozilo koči tokom poluautonomne vožnje bez intervencije vozača i bez vidljivog spoljašnjeg razloga. Vozači Tesle više puta prijavljuju takve nepotrebne i očigledno često nasilne manevre kočenja – sada KBA istražuje funkciju kočenja u nuždi i tehnologiju pomoći vozaču pogođenih modela. KBA nije objelodanila obim istrage niti na koje modele to utiče. NHTSA je 2022. pokrenula istragu o 354 pritužbe vozača modela 3 i modela Y.
Pored toga, 10. januara 2025. godine, Okružni sud u Traunštajnu presudio je da je automatska kontrola modela Tesla 3 bila neispravna i da nije pogodna za "normalnu upotrebu". Jasno uočljivo usporavanje koje nadilazi jednostavno skidanje noge sa papučice gasa predstavlja kvar koji može dovesti do opasnih situacija.
Sada Tesla mora poboljšati dotično vozilo – odnosno spriječiti dalju pojavu fantomskog kočenja. Međutim, i Tesla i vozač Tesle koji je podnio tužbu uložili su žalbu, ističe advokatska kancelarija Lindner Rechtsanwälte iz Rozenhajma, specijalizirana za Teslu.