Sport

Ko je zapravo Fabrizio Romano? U krevet legne u 5 ujutro, a na svom iPhoneu provodi 17 sati dnevno

Ako čitate ovo, dobri su izgledi da Fabrizio Romano ne samo da radi, nego radi više od vas. Vjerojatno znate za tog 28-godišnjeg širitelja vijesti s Twittera, gdje ima gotovo pet miliona pratitelja (plus još 4.6 miliona na Instagramu), jer neprestano u svakom prijelaznom roku isporučuje ekskluzive, piše Boardroom.

Čak i izvan prijelaznog roka možete vidjeti Romana, koji živi u Milanu, kao analitičara Sky Sportsa u Italiji, kako piše za londonski The Guardian ili kako u SAD-u komentira Serie A i Ligu prvaka za CBS Sports. Romano ima posla tokom cijele godine. No, njegov raspored prelazi u najapsurdniju i najluđu brzinu tokom zimskih i ljetnih prijelaznih rokova.

Nakon što je spavao od 5 do 9 ili 10 sati ujutro, Romano se budi i odmah počinje nazivati i kontaktirati svoje izvore širom Europe. Najplodniji američki sportski insajderi, poput Adama Scheftera, Adriana Wojnarowskog i Shamsa Charanije, ne moraju pratiti više od 32 ekipe, no da bi se pratilo sve događaje u evropskom nogometu, treba imati na oku stotine klubova i doslovno hiljade igrača, agenata i sportskih direktora u desecima zemalja.

Pedesetak poziva i hiljade poruka svakog dana

A kad dođe na posao, cijeli dan šalje SMS-ove, zove i šalje WhatsApp poruke, dijeli vijesti putem Twittera i iznosi ažuriranja za svoje različite saradnike i partnere.

Koliko je to tačno poziva dnevno?

"Ne znam, stvarno. Nemam odgovor. Mislim da bi ih moglo biti na hiljade. Poruke? Hiljade. Pozivi, možda 50. Ovisi o danu. Ali cijeli dan provodim u razmjeni poruka. Na svom iPhoneu provodim 16 ili 17 sati dnevno. Stalno punim telefon", rekao je Romano za Boardroom.

Njegov manijakalni i opsesivni raspored omogućio mu je mnoge ekskluzive u nogometnom svijetu, uključujući i nedavnu vijest o transferu Cristiana Ronalda iz Juventusa natrag u Manchester United, koja je dosegnula više od 200.000 retvitova.

Romanov uspon do medijske superzvijezde počeo je sa 16 godina u rodnom Napulju, gdje je ujutro išao u srednju školu, a popodne je pisao o talijanskom nogometu, prije nego što je imao ikakve kontakte i izvore. S 18 godina preselio se u Milano, koji Romano naziva "gradom transfera", ne samo u Italiji već i širom kontinenta. Mnogi ugledni sportski direktori i vrhunski agenti, poput Mina Raiole, Jorgea Mendesa i Jonathana Barnetta, ili žive u Milanu ili često posjećuju to područje.

Romano se počeo kretati gradskim kafićima, restoranima i barovima u kojima su se sastajali europski nogometni moćnici, krenuo je stvarati svoju mrežu kontakata i pisati za nogometnu web-stranicu SOS Fanta, koju je osnovao 2014. godine. Njegov fokus od malih nogu bio je precizno izvještavati o posljednjim vijestima o transferima, a ne samo pronaći način da u nečemu bude prvi.

Sve je počelo s Icardijem

"Ako možeš biti prvi, savršeno. Ali tačnost je najvažnija stvar. Ako to možeš učiniti u pravom trenutku s pravim informacijama u međunarodnom nogometu, to je nešto jako dobro", kaže Romano.

Njegova prva ekskluziva došla je 2011. godine, kad mu je bilo 18 godina. Argentinski napadač Mauro Icardi, trenutno u Paris Saint-Germainu, prešao je iz U-19 ekipe Barcelone u Sampdoriju iz Serie A. Otprilike u to vrijeme Romano se pridružio Sky Sports Italiji i sklopio tromjesečni ugovor o izvještajima o transferima. To partnerstvo i dalje održava.

Nakon što je lansirao prvu vijest o Icardiju, Romano je izgradio snažnu vezu s agentom mladog napadača, održavajući kontakt putem Facebooka. Kad je dvije godine kasnije Icardi otišao iz Sampdorije u Inter iz Milana za više od 14 miliona dolara, Romano je dobio ekskluzivu o velikom talijanskom transferu koji je doista izazvao pažnju.

Tada je počeo kontaktirati s međunarodnim nogometnim ličnostima, koristeći sve veću publiku na društvenim mrežama kako bi izgradio svoju vjerodostojnost.

"Stvaranje velike publike na društvenim medijima bilo je važno za kontaktiranje ljudi iz cijelog svijeta, jer ako pošaljete poruku putem telefona, možda vam neće vjerovati. Na društvenim mrežama mogu vidjeti ko ste, koliko ste ozbiljni, ko vas prati, tko vam vjeruje", objašnjava Romano.

Godine 2015. kontaktirao ga je The Guardian, jer je izvijestio da će se crnogorski napadač Stevan Jovetić iz Manchester Cityja preseliti u Inter. U to je vrijeme engleski klub demantirao tu priču.

"Rekao sam im: 'Vjerujte mi, on ide u Inter. Nakon tri dana to se i dogodilo. I tako je The Guardian odlučio započeti suradnju nakon tog kontakta sa mnom na Twitteru."

Bio je u pravu o Bruni Fernandesu. To mu je donijelo globalni kredibilitet

Šest godina kasnije, saradnja s The Guardianom traje i dalje. No, tek u zimskom prijelaznom roku 2020. godine Romano je prvi put objavio vijest zaista globalnih razmjera. Scena je postavljena tokom prethodnog ljetnog prijelaznog roka 2019. godine, kada se činilo izvjesnim da će portugalski veznjak Bruno Fernandes napustiti lisabonski Sporting i prijeći u Manchester United.

"Navijači Manchester Uniteda bili su očajni i napadali su me govoreći: 'Kako je moguće da ti govoriš kako od transfera neće biti ništa, kad u Portugalu i u Engleskoj kažu da je sve dogovoreno?' On se tada nije pridružio Unitedu. A onda, u januaru, kad je konačno prešao u United, rekao sam: 'Here we go' i objavio fotografiju Brune Fernandesa s njegovim agentom u avionu spremnom za let za Manchester. To je bilo ključno."

To je u konačnici bio kraj drugačije dugotrajne sage o transferu, a fraza "evo idemo" (here we go) postala je službeni Romanov izraz za označavanje gotove stvari. Ljudi su mu odmah počeli slati poruke i tvitati njegov izraz, pozivajući ga da ga nastavi koristiti. Odlučio je nastaviti pružati navijačima ono što su htjeli, stvorivši frazu koja je postala prepoznatljiva kao najava ekskluzivne vijesti u nogometu, analogna Wojovim bombama u NBA ligi.

Romano ne dolazi do "here we go" bez radne etike i visoke razine odlučnosti, kao i stalnog njegovanja povjerenja vodećih faktora u nogometu. To ga je dovelo do istaknute pozicije koju danas zauzima. Imajući na umu rane dane i praćenje talijanskog nogometa prije desetak godina, koja je bila njegova misao vodilja?

"Ako cijeli dan provedete u ovome i poštujete ljude, agente, direktore, igrače i navijače, ljudi koji prate tržište transfera znaju da ja ne prodajem ništa."

Čista vijest važnija od senzacionalizma

Romano ne mora širiti senzacionalne vijesti za zadnju stranicu tabloida ili voditi sat vremena televizijske emisije. Na društvenim mrežama sve je u tome da svojim sljedbenicima pokažete što imate, a ako vam vjeruju, nastavit će vas slijediti. No, stvar je i u postizanju prave ravnoteže između širenja vijesti sljedbenicima i očuvanja poštovanja i povjerenja igrača, klubova i agenata.

Pridržavanje tog osobnog pravila znači da ponekad izgubite ekskluzivu, jer vam je rečeno da pričekate dan ili dva, pa onda drugi novinari prije potvrde vijest. To je samo dio igre, rekao je Romano.

Njegova medijska karijera traje tek nešto više od desetljeća, ali okruženje se ipak značajno promijenilo. Oslanjanje uglavnom na društvene medije donijelo je nešto novo i svježe na novinarsko tržište, ističe Romano. Korisnici žele 24-satno izvještavanje o stvarnim, nesenzacionalističkim vijestima, a ne samo jedan naslov na koji mogu kliknuti ili najavu na naslovnici.

"Zbog društvenih medija fanovi žele doživjeti tržište transfera iz minute u minutu. Zato uvijek nastojim dati sve od sebe na svim platformama, jer je to bilo ključno kako bih pokazao ljudima da mi mogu vjerovati."

A povjerenje se uvijek isplati. Još jedna ključna prekretnica, Romano je prošle godine debitirao u SAD-u nakon što je počeo komentirati Ligu prvaka za CBS Sports. Ove godine uživat će u proširenoj ulozi, jer ta mreža posjeduje američka televizijska prava za Serie A.

Nova nogometna era u SAD-u

"Oni sada ulaze u novu eru s nogometom i zato mi se sviđa ovaj izazov. Američki nogomet ima mnoge mlade talente i dobre projekte, pa gledateljima pokušavam otkriti tajne transfernog tržišta i pokazati im kako je Serie A lijepa liga."

Sva tri medija s kojima Romano sarađuje znaju da im ne daje stalan niz ekskluziva. No, kad se pojavi velika vijest, poput Ronaldovog transfera, Sky Sportsu može prenijeti talijansku perspektivu, a za The Guardian pisati o tome što to znači za Manchester United, dok CBS dobiva video za svoj CBS Sports HQ i članak na svojoj web-stranici.

"Ako je riječ o istoj vijesti, učinit ću to s drugog gledišta ili iznijeti različite detalje. Ali uvijek nastojim dati sve od sebe svim medijima s kojima sarađujem. Ako ne mogu dati sve od sebe, neću raditi s tim medijem."

Postati najbolji svjetski kreator nogometnih vijesti prije 30. rođendana definitivno traži određeno odricanje. Iako mnogi novinari radije uživaju u malo slobodnog vremena i povremenom ljetovanju, tada Romano radi najviše. Čak i nakon što su Messi i Ronaldo promijenili klubove, još uvijek su bili mogući neki veliki transferi, poput prelaska Kyliana Mbappea u Real Madrid.

"Mogu razumjeti poantu drugih novinara. Mislim da su potpuno u pravu, 100 posto su u pravu. Znam da sam lud. Dakle, oni su normalni, a ja sam lud. Znam to, ali ovo je moj mentalitet. Pokušavam raditi stvari u kojima sam najbolji, ako mogu. Ako ne, učinit ću nešto drugačije."

Srećom, nakon završetka prijelaznog roka Romano se vratio u svoje "uobičajene" radne sate, održavajući redovitu komunikaciju sa svojim kontaktima i izvorima, umjesto da ih zove tek kad istražuje sljedeću ekskluzivu. Može se ponovno koncentrirati na praćenje Serie A i Lige prvaka.

A za vrijeme pauze zbog utakmica reprezentacija, ko zna, možda bude vremena i za godišnji odmor. No, sve dok nastavlja raditi na udarnim vijestima, Fabrizio Romano će se davati 100 posto u sve u što se upušta.

"Ne osjećam se kao slavna osoba. Jednostavno se osjećam kao novinar. Probudim se i cijeli dan provedem na vijestima o transferima. A ako se ljudima to sviđa, stvarno sam sretan. Ali moja misija uvijek je vijest. Ujutro se probudim i kažem da danas moram saznati vijest i biti tačan", zaključio je Romano.