Zdravlje

Koje je zapravo idealno vrijeme za večernji trening

Opšte je poznato da, kada smo fizički aktivni u toku dana, lakše zaspimo. U fokusu jedne nove naučne studije upravo je ova povezanost između kvaliteta sna i fizičkog napora. Njeni autori su željeli da otkriju kada je optimalno vrijeme za vježbanje u večernjim satima, posebno ako nam je stalo da imamo čvrst san.

Istraživanje su vodili naučnici sa kanadskog Univerziteta Konkordija. Oni su sakupili 15 najrelevantnijih naučnih radova o uticaju vežbanja na san i analizirali podatke iznijete u njima, pišu na sajtu City Magazine.

Učesnici eksperimenata iz datih studija su uglavnom bili mlađe i osobe srednjih godina, a istraživači su obratili pažnju na njihov način života, nivo fizičke forme, zdravstveno stanje itd.

PROČITAJTE  Kraljica Elizabeta diže slušalicu samo za dvoje ljudi

„Ukupno gledano, naša analiza je pokazala da, kada ljudi završe svoj trening dva sata prije odlaska u krevet, oni mogu da računaju na poboljšanje kvaliteta svog sna“, izjavio je glavni autor studije Emanuel Frimpong i dodao: „S druge strane, ako su otišli na spavanje nakon manje od dva sata od završetka vježbanja, učesnicima našeg eksperimenta je duže trebalo da zaspi, a i trajanje njihovog sna je bilo kraće.“

Istraživači su otkrili i da je vožnja bicikla posebno koristan tip rekreacije jer osobe koje se bave ovom aktivnošću imaju čvršći san. Oni su takođe saznali da intenzivni treninzi u trajanju od 30 do 60 minuta doprinose dužem periodu sna. Na kraju su sumirali dobijena saznanja sledećim zaključkom: „Naša preporuka je da, ako vježbate u večernjim satima, to uradite što ranije kako ne biste smanjili kvalitet svog sna. Poželjno je da vam se trening završi najmanje dva sata prije odlaska u krevet“.

PROČITAJTE  Evo zašto trebate izbjegavati kafu između osam i devet sati!


Povezani postovi:

Pretplati se
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare