BHDoktor

Koji vitamini se uzimaju ujutro, a koji uvečer

Suplementi su postali veoma popularni u doba pandemije koronavirusa. Ukoliko ih pijete, morate znati da je važno i u koje doba dana ih uzimate.

Prije svega, suplementacija je opravdana samo kod osoba s dokazanim deficitom određenih vitamina, kako je objasnila srbijanska biohemičarka Sanja Vujičić za Nova.rs.

Opravdano ih je uzimati kada laboratorijski testovi otkriju stvarni manjak vitamina, pod nadzorom ljekara. Dakle, manjak se nadoknađuje sa ciljem da se spriječe poremećaji koji mogu nastati kao posljedica nedostatka.

Također, ne treba ih uzimati kao preventivnu zaštitu od neke bolesti.

“Ne provocirajte svoj organizam i signalne puteve u ćeliji, raznovrsna ishrana i redovna fizička aktivnost jedina su priznata efikasna prevencija”, kaže Vujićić.

Ali, ako su vam propisani suplementi, treba znati koje doba dana je najbolje za njihovo konzumirnje. Na pitanje koje vitamine, minerale i probiotike bi trebalo da pijemo ujutru, a koje uvečer odgovorila je nutricionista Belinda Kirkpatrik za Body and Soul.

Vitamin B

„Postoji osam vrsta vitamina B i svi pomažu u podizanju energije, poboljšavaju zdravlje mozga i raspoloženje, umanjuju nuspojave PMS-a i pomažu u gradnji snažne kose i noktiju“, kaže Kirkpatrik i upozorava da je važno uzimati ih ujutru jer podižu nivo energije i raspoloženje.

Multivitamini

Multivitamini sadrže mješavinu esencijalnih vitamina i minerala, a među njima su često B vitamini. Zato je najbolje uzimati ih ujutru.

Probiotici

„Probiotici su važni za zdrav rad sistema organa za varenje jer hrane zdrave bakterije, djelotvornii su kod problema sa varenjem i dobri su za podizanjem imuniteta”, objašnjava Kirkpatrik i dodaje da bi probiotike trebalo uzimati ujutru da bi se što bolje apsorbovali.

Magnezijum

„Magnezijum se često preporučuje osobama koje imaju problema sa spavanjem, energijom, glavoboljama, grčevima u mišićima, usporenu probavu, želju za slatkim ili tjeskobom“, tvrdi nutricionista i dodaje da magnezijum treba konzumirati uvečer zbog njegovog blagotvornog i umirujućeg djejstva.

Vitamin D

Najbolji način da nahranite tijelo vitaminom D je da redovno boravite na suncu, ali to može biti teško u zimskim mjesecima, pa mnogi uzimaju ovaj dodatak ishrani.

„Najčešće je to vitamin D3, a on se najbolje apsorbuje uvečer“, ističe Kirkpatrik.

Ako niste sigurni kada bi trebalo da uzmete dodatak ishrani, uvek se možete konsultovati sa farmaceutom ili doktorom.



Povezani postovi: