Ekonomija

Korak ka većoj transparentnosti: Poslodavci spremni da otkriju platu u oglasima za posao

Većina kompanija bi uskoro mogla uključiti informacije o platama u oglase za posao u SAD. I to čak i tamo gdje to nije propisano zakonom, pošto konkurencija na tržištu rada povećava pritisak da se o tome govori transparentno.

Oko 19 posto kompanija koje je anketirala konsultantska kompanija Willis Towers Watson Plc (WTW) planira da navede detalje o rasponu plata u oglasima za posao, a još 43 posto to razmatra, pokazalo je istraživanje.

Oko 17 posto kompanija već pruža informacije širom SAD, uprkos tome što to nije svuda zakonski obavezno. WTW je anketirao 388 rukovodilaca u junu i julu, iz kompanija koje zapošljavaju 7,5 miliona radnika.

"Očekujemo da će nivo transparentnosti vjerovatno postati norma, jer vanjski akteri zahtijevaju više jasnoće i vidljivosti u praksi upravljanja platama u kompanijama”, rekla je Lindsey Viggins, jedna od voditeljica sektora pravednih plata u Sjevernoj Americi u WTW-u.

Transparentnost plata se smatra posebno važnom za žene koje su često manje plaćene, te bi imale više koristi od informacija koje bi im mogle pomoći da se cjenkaju za veću platu.

Razlika u platama za žene je u zastoju više od jedne decenije i one i dalje zarađuju oko 83 posto onoga što muškarci zarađuju, pokazao je američki popis stanovništva. Objava plata još nije obavezna u većini država.

Kalifornija se prošlog mjeseca pridružila Koloradu, državi New York i državi Vašington u donošenju zakona koji će od kompanija zahtijevati da navedu raspon plata za posao u tim državama.

Trenutno je na snazi samo zakon Kolorada. Poslodavci sa sjedištem u New Yorku morat će da počnu da navode raspon plata počevši od prvog novembra. Državni zakoni New Yorka i Kalifornije čekaju potpise guvernera tih država prije nego što stupe na snagu sljedeće godine.