Puni Gas

Legendarnu njemačku automobilsku marku oživjeli su Kinezi. Sada je propala

Legendarnu njemačku automobilsku marku automobil smeđe boje poput SUV-a na cesti u pokretu iza se vidi brdo i trava niska kao da je jesen dan ne vidi se vozač

Legendarnu njemačku automobilsku marku Borgward vratili su na automobilsku scenu 2016. godine, ali uspjeh je izostao.

Borgward je još polovicom prošlog stoljeća bio jedan od najjačih njemačkih proizvođača auta Spletom nesretnih okolnosti, pa i nekih do danas neobjašnjenih događaja, nestao je početkom 1960-ih. Nakon smrti osnivača Carla Borgwarda kompanija je otišla u zaborav. Sve dok je nije pokušao oživjeti Borgwardov unuk, Christian Borgward. To mu je i uspjelo nakon udruživanja s kineskim Fotonom. Nakon 56 godina čekanja čak su ponudili i svoj prvi model.

Bio je to Borgward BX7, SUV model koji se u formatu hibrida proizvodio u Kini. Uslijedila su još četiri modela, pa i električni BXi7, a svi su se proizvodili u Kini. Ali stvari jednostavno nisu išle po planu.

Te 2019. godine Borgward je prodao respektabilnih 55.000 vozila, a onda je sve krenulo nizbrdo te je prošla godina zaključena s tek 3.600 prodanih primjeraka. Ubrzo su se nagomilali dugovi pa je Borgward bio prisiljen prijaviti bankrot, doznaje Automotive News Europe.

Zbog ograničene prodaje, Borgward je od 2016. do 2018. nagomilao gubitke veće od 4 milijarde juana (564 miliona dolara).

Samo u 2021. brend je pretrpio gubitak od 4,7 milijardi juana, prema Fotonovim podnescima na Šangajskoj burzi, na kojoj je kompanija kotirana.

Borgward je 2018. u Evropi počeo prodavati BX7, koji je otprilike veličine Audija Q5, te je rekao da planira otvoriti tvornicu u Bremenu u Njemačkoj 2019. za proizvodnju 10.000 automobila godišnje. Međutim, tvornica nikada nije otvorena.