Puni Gas

Matematika kaže da je ovo najljepši automobil na svijetu

Ljepota je relativna stvar, i gotovo uvijek se krije u oku posmatrača. Međutim, ove uzrečice nisu zaustavile čovjeka da pokuša ljepotu da stavi u matematičku formulu - jednačinu zlatnog presjeka koja se koristi za određivanje savršenstva utvrđivanjem proporcija predmeta. Prema nauci, najljepši automobil dolazi iz Italije, a odmah iza njega nalazi se američki, pa ponovo italijanski, pa britanski.

CarWow, poznati YouTube kanal koji se bavi istraživanjem i upoređivanjem raznih automobila, odlučio je da primeni navedenu “formulu” na automobile iz posljednjih 70 godina, čime je utvrđeno ko predstavlja najljepšu.

Za utvrđivanje “zlatnog presjeka” korištene su različite tačke automobila, poput prednjih svjetala, bočnih ogledala i uglova vjetrobranskog stakla. Navedeni podaci su zatim korišteni za izračunavanje mjera udaljenosti kako bi se utvrdilo koliko dizajn automobila slijedi “zlatni presjek”.

O čemu je riječ? Zlatni presjek datira unazad 2.500 godina i to je matematička jednačina koja se koristi kao mjerilo za idealne proprocije. Koristili su ga u arhitekturi i umjetnosti u potrazi za savršenstvom, a Michelangelo je bio veliki obožavatelj – odnos je koristio slikajući Stvaranje Adama na tavanici Sikstinske kapele.

U novije vrijeme često se koristi za analizu ljepote ljudskih lica i slično, ali ovaj put je korišten za odgovor na pitanje – koji je najljepši automobil na svijetu?

Prvi na toj listi našao se jedinstveni dizajn Ferrari Monza SP1 iz 2019. godine. Čak 61.75 posto proporcija ovog modela u skladu je sa “zlatnim presjekom”. Ono što iznenađuje je da je riječ o jedinom automobilu iz posljednje decenije koji je pronašao mjesto među prvih deset. Modelom Monza je 2018. godine otvorena Ferrarijeva serija “Icona” – linija automobila koja spaja Ferrarijev otmen stil iz polovine 20. vijeka sa modernom tehnologijom sportskih bolida.

Pogledajte galeriju

Drugo mjesto pripalo je legendi – Fordu GT40 iz 1964. godine sa rezultatom od 61,64 posto. Riječ je o automobilu koji je davne 1966. godine prekinuo Ferrarijev niz na poznatoj evropskoj trci “24 sata Le Mansa”, te nastavio da pobjeđuje u sljedeće tri godišnje trke. Pobjeda GT40 bila je prva pobjeda američkog proizvođača na istoimenoj trci, pa je u to vrijeme predstavila prekretnicu u automobilskom inženjerstvu.

Ferrari 330 GTC Speciale iz 1967. godine, Lotus Elite iz 1975. i Ferrari 250 GTO iz 1962. našli su se, uz Monzu i GT40, u top pet na ovoj ljestvici. Šesto mjesto pripalo je Chevrolet Corvetti C2 Stingray iz 1962. godine, zatim Ferrari 330 P4 iz 1967. godine, Alfa Romeo Alfetta iz 1974, Lamborghini Miura iz 1966. godine, i na kraju Maserati Indy iz 1969. godine.

Rezultati istraživanja ukazuju na dva zaključka. Zato što je velika većina automobila iz top deset proizvedena upravo šezdesetih ili sedamdesetih godina, možemo da zaključimo da je u to vrijeme veća pažnja bila na samom dizajnu vozila.

S druge strane, moguće je i da danas imamo drugačije estetske vrijednosti, zbog čega je možda potreban i novi zlatni standard, kako bi svoje mjesto na navedenoj listi pronašli i noviji automobili.