Mercedes je održao svoju godišnju finansijsku konferenciju za novinare i iznio kako kompanija planira postati „mršavija, brža i jača“. Moto nove strategije je „Svladavanje transformacije“ – i to očigledno nisu samo marketinški slogani.
Zvijezda ima prepunu agendu, koja uključuje električne verzije C-Klase, GLC-a i E-Klase, kao i "veliku nadogradnju" za S-Klasu. Vodeći model će zadržati jedno od svojih najvažnijih prednosti: V12 motor, piše de.motor1.
Izumitelj automobila se okreće i potvrđuje svoju dugoročnu posvećenost tradicionalnom dvanaestocilindričnom motoru. Međutim, 6,0-litarski biturbo motor će se i dalje nuditi samo na “odabranim tržištima” – vjerovatno u regijama s manje strogim propisima o emisiji štetnih plinova.
Mercedes ugrađuje svoj najveći motor sa unutrašnjim sagorijevanjem u Maybach S-klasu S 680 kao i u blindiranu S-klasu Guard. Bez obzira na to, AMG nastavlja isporučivati V12 motor Pagani za njegov hiperautomobil Utopia.
Mercedes je jedini brend njemačkog premium trojca koji nastavlja da drži dvanaestocilindrični motor u svom portfelju. BMW se oprostio od svog V12 2022. sa ograničenim finalnim izdanjem modela M760i (ekskluzivno za SAD), dok je Audi ukinuo W12 2017. Prvobitno je sadašnji A8 trebao dobiti 6,0-litarski motor, ali je Four Rings odlučio drugačije – iako su prototipovi napravljeni na bazi „D5“ generacije.
Povratak na Mercedes: Postoje i dobre vijesti za ljubitelje osmocilindričnog motora. AMG zapravo razvija “sljedeću generaciju vrhunskog elektrificiranog V8” za buduće modele na vlastitoj AMG.EA platformi. To potvrđuje da nova arhitektura nije namijenjena samo električnim vozilima, već podržava i motore s unutrašnjim sagorijevanjem. Novi ili revidirani motor je razvijen kako bi zadovoljio buduće Euro 7 standarde i tako ostao legalan u 27 zemalja EU.
Nema zvaničnih informacija o budućnosti rednog šestocilindričnog motora, ali budući da se Mercedes drži većih motora, vjerovatno je da će i 3,0-litarski motor biti zadržan. Jedan nivo ispod, bit će predstavljen “48-voltni elektrificirani visokotehnološki četverocilindrični motor”. Premijera će biti predstavljena sljedećeg mjeseca u novom CLA , gdje će mali 1,5-litarski motor biti kombiniran sa osmostepenim mjenjačem sa duplim kvačilom. Mercedes je razvio ovu jedinicu, ali serijska proizvodnja se odvija sa partnerom u Kini.
Mercedes očekuje da će plug-in hibridi i električni automobili činiti samo 30 posto ukupne prodaje do 2027. Prema tome, 70 posto kupaca će se odlučiti za motore sa unutrašnjim sagorijevanjem sa 48-voltnom tehnologijom. Ova procjena predstavlja potpuni preokret i pokazuje da je kompanija u prošlosti imala preambiciozne električne ciljeve. Prvobitni plan je bio da se električni automobili nude samo od 2030. godine "tamo gdje tržišni uslovi dozvoljavaju". Ali kao i mnogi drugi proizvođači, sada su se odmakli od ovoga.
Još jednom postaje jasno da tržište još nije spremno za potpuni prelazak na elektromobilnost.