IT

Muskov plaćeni Twitter doživio fijasko. Pretplatilo se samo 28 ljudi

Twitter

Twitter je u četvrtak napokon maknuo plave kvačice koje su označavale autentičnost profila i na snagu je stupio tzv. Twitter Blue koji je, otkad je Elon Musk najavio ovu promjenu, skupio gotovo u potpunosti negativne reakcije. Kao što se moglo i pretpostaviti, novi sustav je podbacio, ali prema nekim napisima, čini se da je riječ o pravoj katastrofi jer Twitter Blue navodno ima samo 28 novih pretplatnika.

To je izuzetno loša vijest za Muskov plaćeni servis jer milijarder je na ovaj način pokušao prisiliti korisnike da plaćaju verifikaciju. I dok osam dolara mjesečno objektivno ne bi trebao predstavljati ogroman problem za slavne i kompanije, očito su mnogi zauzeli stav da je riječ o principu, a ne iznosu.

Stoga su, i u danima prije nego što je novi servis krenuo s radom, mnogi predviđali spektakularno loše rezultate. Neki su, poput LeBrona Jamesa i Stephena Kinga, otvoreno kritizirali odluku, a neki popularni profili čak su i obećali da će blokirati sve one koji imaju plavu kvačicu.

Twitter se čisti, ali ne onako kako je Musk zamislio

Travis Brown, nezavisni istraživač koji je aktivno pratio Twitter Blueove pretplatnike, otkrio je da se od nešto više od 400 hiljada dosad verificiranih računa njih samo 19.469 pretplatilo na Twitter Blue, a nakon što je provedena "velika čistka", taj se broj povećao na 19.497.

Naravno, treba imati na umu da Brown nema izravni pristup podacima servisa, ali njegova metodologija u prijašnjim se slučajevima pokazala pouzdanom.

Musk je "čišćenje" najavio za 1. april, ali je na kraju prebačeno za ovu sedmicu. Kada se sve dogodilo, neki su korisnici primijetili da postoji greška i da stare plave kvačice nisu zaista maknute, nego su samo skrivene. No radilo se samo o kratkotrajnom problemu kakvih je bilo mnogo otkako je Musk preuzeo kontrolu nad Twitterom i otpustio 80 posto stalno zaposlenih.

Loš početak

Musk je, čini se, pogrešno pretpostavio da plave kvačice imaju stvarnu vrijednost koju su korisnici spremni plaćati. Kvačice su isprva postojale kako bi se zaustavilo lažno predstavljanje na mreži. Nakon toga su postale "statusni simbol" i onda je taj statusni simbol postao dostupan svakome ko je spreman plaćati osam dolara. Kvačice su danas uglavnom nešto što plaćaju NFT/kriptomuljatori i desničarski influenceri.

Drugim riječima, Musk se malo zabunio vjerujući da je verifikacija nešto prestižno, što se može komodificirati. Sudeći prema prvim brojkama, taj plan još uvijek nije urodio plodom, a povukli su se i mnogi oglašivači koji očito nemaju pretjeranu želju poslovati s gomilom loših imitatora koji su preplavili ovu mrežu pa objavljuju gomilu gluposti u ime slavnih.

Brown je početkom mjeseca otkrio i da više od pola računa pretplaćenih na Twitter Blue ima manje od 1.000 sljedbenika. Trudeći se to izbjeći, Musk je verifikaciju omogućio manjem broju slavnih među kojima su LeBron James, Stephen King i William Shatner.

Ukratko, Musk je uspio nekadašnji statusni simbol pretvoriti u nešto što niko ne želi. Tačnije, nešto što želi samo 28 novih pretplatnika.