Puni Gas

Nagodba teška 200 miliona dolara: Počelo kao izazov na TikToku, a završilo krađama auta i 8 mrtvih

izazov kia

Korisnici TikToka na ovoj društvenoj mreži mogu naići na brojne izazove. Neki su zabavni, neki su dosadni, ima ih dosta i opasnih, a izazov nazvan "Kia Challenge" pokazao se katastrofalnim i rezultirao je brojnim krađama, poginulim i povrijeđenim osobama te velikim finansijskim gubitkom za Hyundai i Kiju. U izazovu su, kako su se nazvali na TikToku, Kia Boyz objavili videozapis u kojem opisuju način na koji se jednostavno mogu ukrasti određeni modeli Kije i Hyundaija.

Koliki je broj automobila u SAD ukraden, nije poznato, no kakav je utjecaj ovog izazova, najbolje govore podaci o krađama automobila u nekim gradovima. Tako je, prema policijskim izvještajima iz Milwaukeeja, u 2020. godini ukradeno 469 modela Kije i 426 Hyundaija, dok se taj broj godinu dana poslije, nakon što se taj izazov proširio mrežom, povećao na čak 3.357 i 3.406 ukradenih vozila tih brendova.

Prema informacijama američke Nacionalne uprave za sigurnost u saobraćaju, ukradeni automobili učestvovali su u najmanje 14 saobraćajnih nesreća, u kojima je osam osoba poginulo.

Zbog svega navedenog protiv Hyundaija i Kije podignuta je grupna tužba, a umjesto provlačenja kroz potencijalno dugotrajan sudski proces, kompanije su odlučile postići nagodbu s tužiteljima. Ta će ih nagodba stajati čak - 200 miliona dolara. Ova nagodba odnosi se na oko devet miliona vlasnika vozila tih brendova u SAD, a najveći dio troškova (oko 145 miliona) odnosi se na osobe kojima su automobili ukradeni ili oštećeni.

U spomenutom izazovu prikazano je kako je moguće zaobići sigurnosni sustav automobila korištenjem samo USB kabela ili nekog sličnog alata. Problem je što njihovi automobili proizvedeni između 2015. i 2019. nemaju električni imobilizator koji bi spriječio lopove da jednostavno provale u vozilo i pokrenu ga, što je standardna opcija u gotovo svim vozilima, naglašavaju na The Vergeu.

Hyundai i Kia nakon tih su krađa objavili nadogradnje za automobile koje su se morale ugraditi u servisima, što je bio dodatan trošak za vlasnike vozila. Također, naknadno su objavili i besplatan softver s kojim je produžen zvuk alarma s 30 sekundi na minutu te čijom se instalacijom onemogućuje pokretanje automobila bez ključa.