Tehnologija

Najčudnija reklama u historiji Super Bowla. Neko je platio 7 miliona dolara za 30 sekundi blaćenja Tesle

Osim što je vrhunac sportske sezone u američkom nogometu (NFL), Super Bowl je ujedno i jedan od najiščekivanijih događaja godine zbog raskošnog muzičkog spektakla u poluvremenu.

Njega je ove godine obilježila Rihanna svojim prvim nastupom u posljednjih sedam godina.

Ujedno to je i jedan od najgledanijih televizijskih programa uopće koji svake godine privlači više od 110 miliona gledalaca.

Nikad skuplja reklama

U skladu s tim, sekunde reklama koje se emitiraju za vrijeme Super Bowla su najskuplji mogući oglasni prostor u javnim medijima. Ove je godina cijena jednokratnog prikazivanja reklame od 30 sekundi koštala prosječno 7 miliona dolara. To je nešto više od 230 hiljada dolara po sekundi, prenosi Novi list.

Velikim firmama poput Pepsija, McDonaldsa ili Forda to i nije neki novac za izdvojiti u zamjenu za pažnju tolikog broja gledatelja. I nije neobično da velike i bogate kompanije iskoriste ovu jedinstvenu priliku da promoviraju vlastite proizvode premijernim reklamama.

No, ovogodišnji Super Bowl će, između ostalog, ostati i upamćen što je neko tako skupu reklamu platio ne da bi promovirao svoj, već oblatio tuđi proizvod.

Tako je prikazano 30 sekundi „anti-reklame“ za Teslu, odnosno njihov sistem potpuno automatskog upravljanja automobilima pod nazivom Full Self-Driving.

Reklama je produkt Dawn Projecta, organizacije koju je utemeljio poduzetnik iz svijeta tehnologije Dan O’Dowd. Ova se organizacija bavi promoviranjem tehnologije sigurne za čovječanstvo.

Ekskluzivni termin

E sad, kad je bio spreman potrošiti toliki novac na 30 sekundi reklame u najekskluzivnijem mogućem terminu posve je jasno da O’Dowd misli kako je Teslin sistem autonomne vožnje sve samo ne „siguran za čovječanstvo“.

To je i pokazao zorno u reklami gdje gledamo žive primjere Tesli kojima ne upravlja čovjek već softver.

Pa onda gledamo kako Tesla u autonomnom modu vožnje gazi lutku djeteta koje prelazi cestu, ignorira istaknute prometne znakove, ulazi u jednosmjerne ulice. MNičim izazvan prelazi i u suprotnu saobraćajunu traku.

Na neki način ova je reklama – koja će se nakon Super Bowla prikazivati na raznim televizijskim mrežama velikih gradskih područja – više pritisak na nadležne javne službe negoli uvjeravanje običnih ljudi da ne kupuju Tesline automobile.

Dawn Project je već potrošio milione dolara na kampanju i lobiranje da se Tesli zabrani korištenje auto-pilota u autu na javnim cestama. Čini se da polako počinju nailaziti na odziv nadležnih.

Ministarstvo pravosuđa Sjedinjenih Američkih Država upravo provjerava navode i radi testove s Teslinim automobilima s uključenom Full Sef-Driving opcijom kako bi provjerili njihovu sigurnost.

Mogući suprotni efekt

Želi provjeriti istinitost navoda iz Tesle da je njihov auto bez vozača u stanju sigurno se kretati javnim cestama.

Isto tako, američka Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu ispituje sigurnost Teslinog auto-pilota. Njihovo je mišljenje posebno važno. Oni imaju moć da Tesli jednostavno zabrane korištenje ove tehnologije na javnim cestama.

Upravo u svojoj Super Bowl reklami Dawn Project apelira na Upravu za sigurnost u prometu da to učini.

S druge strane, u Washington Postu su u analizi ove neobične reklame upozorili na mogući suprotni efekt ove reklame.

S obzirom da se Tesla uopće ne promovira TV reklamama, primijetili su da je ovo za mnoge Amerikance pred TV ekranima prva prilika da uopće vide Teslin. Zaključili da je, po pravilu, i loš publicitet dobar publicitet. Time su možda napravili Tesli marketinšku uslugu.

Pokazali su – unatoč svemu – atraktivni automobil milionskom auditoriju. A Tesla pritom nije potrošila ni centa.