Region

Najgora noćna mora zadesila iznajmljivače iz Splita: ‘Rekle su mi da imaju koronu i da moraju ostati u apartmanu deset dana’

Svaki gost zlata vrijedi, uvriježen je stav iznajmljivača u Hrvatskoj, pogotovo u ovo doba pandemije. No, šta ako gosti dobiju koronu i kako dalje, situacija je u koju je upala vlasnica apartmana u Splitu.

"Prijateljici mi večeras, u 22,30, javljaju gošće da su pozitivne na COVID. Sutra su trebale izaći i dolaze drugi.

Šalju joj tekst Airbnba da u situaciji kada gosti imaju COVID ostaju u tom smještaju za vrijeme izolacije te da Airbnb deaktivira smještaj i otkazuje sve buduće rezervacije. Je li to moguće? Ona će pokušati zvati Stožer i naći im drugi smještaj, ali ovakav stav od Aira? A sutra joj dolaze novi gosti", izložila je u Facebook grupi ovdašnjih iznajmljivača posredstvom Airbnba problem jedne splitske kolegice Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog smještaja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Ažurirana pravila Airbnb navode da u takvim situacijama na njima nije odgovornost već je na iznajmljivaču, čak i u slučajevima sumnje na zarazu. U tom slučaju predvidio je deaktiviranje profila apartmana i poništavanje budućih rezervacija.

Dvije engleske gošće su se odmah pozvale na svoja prava i rekle to splitskoj iznajmljivačici Luciji T., u čijem su apartmanu, za 150 eura dnevno, odsjele u Getu.

"Noć uoči odlaska iz apartmana 21-godišnje gošće zatekle su me telefonskim pozivom rekavši mi kako su pozitivne na koronu. Kod nas su boravile tjedan dana, ali sam iz prijašnjih razgovora s njima shvatila kako su i prije dolaska u naš apartman bile u nekom drugom smještaju u Splitu. Danas su trebale otputovati avionom u Englesku, pa su dan prije u jednom privatnom laboratoriju u Splitu napravile brzi antigenski test. Pokazao je kako su zaražene unatoč tome što su i jedna i druga cijepljene objema dozama (imaju i COVID potvrde) i što nemaju nikakvih simptoma", govori Lucija.

Njoj su gošće kazale da prema Airbnbovim pravilima ne moraju napustiti apartman, ali i da mogu ostati još deset dana.

"I dulje od toga, do daljnjega. A da će Air nama blokirati datume. Nešto u tom stilu… Nisu bile bezobrazne, ali nisu se trudile ni pretjerano izaći nam u susret. One su se odmah javile Airu, isto sam učinila i ja, ali nisam još dobila nikakav odgovor", kazala je iznajmljivačica za Slobodnu Dalmaciju.

Gošće su i dalje bile u apartmanu, a novi gosti su već stigli u Split presretni joj se javili ni ne znajući za dramu koja im potencijalno prijeti. Lucija im se javila i zamolila za strpljenje kako bi se situacija razriješila. Problem je bio i u tome što u narednih deset dana kad su Engleskinje morale provesti u njezinom apartmanu, imali su tri rezervacije.

Pomoć je potražila kod nadležnih institucija i kako je rekla, naišla na puno razumijevanje.

"Sve su mi objasnili… Procedura je sljedeća – gošće se moraju testirati u Nastavnom zavodu za javno zdravstvo, jer se u slučaju privatnih laboratorija često događa da testovi budu lažno pozitivni ili negativni. Potom po njih dolazi Crveni križ, koji ih odvodi u karantenu u hotel "Zagreb" na Duilovu, u kojemu će ih noćenje s doručkom stajati 45 eura. Obavijestila sam ih o svemu, a jedini odgovor koji sam od njih dobila bio je da upravo kontaktiraju s epidemiolozima pa će mi se javiti", navela je Lucija.

Ona je o cijeloj situaciji kontaktirala nove goste koji su bili upućeni u to da su prethodne gošće pozitivne i bili su voljni ući u apartman pod uvjetom da bude dezinficiran.

Situacija se na kraju ipak razriješila jer su engleske gošće izašle iz apartmana, te su vjerovatno otišle na testiranje i onda u Hotel Zagreb.