Puni Gas

Najveći pad svjetskog tržišta automobila u posljednjih 38 godina

Najveći pad bilježi Evropa, nezabilježen unazad 38 godina.

Globalna kriza

Tokom marta prodaja novih vozila u svijetu je iznosila 5,55 miliona primjeraka, što je pad od 39% u odnosu na prošlogodišnji mart. To je najveći pad zabilježen od 1980. godine otkako JATO Dynamics prikuplja podatke. Primjera radi, tokom krize 2008. godine najveći pad je zabilježen u novembru iste godine, iznosio je 25%.

Konačno, kvartalni rezultati potvrđuju dalekosežne posljedice. Ove godine je prodaja iznosila 17,42 miliona primjeraka, što je pad od 26% u odnosu na prvi kvartal prošle godine.

Evropa najjače pogođena krizom

Sva velika tržišta su doživjela dvoznamenkaste padove, ali situacija u Evropi je uvjerljivo najgora. Prodaja automobila u EU-27 okruženju je u martu iznosila 848.800 primjeraka, što je pad od 52% u odnosu na lanjski mart.

Očekivano, pad je zabilježen u svih 27 zemalja, ali uz bitne razlike. Tako je najmanji pad zabilježen na sjeveru Evrope pa je u Finskoj i Litvi iznosio tek 1%, a u Švedskoj 9%. Redom se radi o zemljama u kojima nije proglašena totalna karantena.

S druge strane, najveći pad bilježe pandemijom najpogođenije zemlje, poput Italije (-86%), Francuske (-72%) i Španije (-69%). Ovakvi rezultati ne idu na ruku manjim modelima automobila koji su inače popularni u ovim zemljama pa je njihov pad i bio najveći. Primjera radi, 38% prodaje automobila segmenta i A i B se inače dogodi u Francuskoj i Italiji.

U takvom ozračju se dogodilo i jedno iznenađenje. Tesla Model 3 se popela do samog vrha prodaje te je drugi najprodavaniji model u Evropi. Naravno, evropski broj 1 je i dalje Volkswagen Golf.

Veliki uzlet bilježi i prodaja elektrificiranih vozila koja su dosegla udio od 17,4% s mjesečnom prodajom od 147.500 primjeraka. Ali to nije bilo vođeno Teslinim uspjehom, već nekih drugih proizvođača. Tako je Mercedes podigao prodaju EV programa za 44%, Volvo 79%, a Volkswagen čak 240%, izvještava JATO Dynamics. Tržišnim udjelom elektrificirana vozila (BEV, PHEV) su se gotovo izjednačila s hibridima.

Ima nade

Američki pad je u martu iznosio 39%, a ni aprilski rezultati neće biti bolji. Međutim, već u maju se očekuje značajan oporavak.

Kina se pak s najvećim udarom borila u februaru, kad je pala čak 79%. Mart je već bitno bolji pa je tako tržište došlo na 75% nivoa iz 2019. godine.