Puni Gas

Nervoza u evropskoj autoindustriji: Ne znamo napraviti pristupačna auta. Kina to zna

pristupačna auta kineski auto las vegas ces hostesa

Jedan od vodećih ljudi svjetske autoindustrije, izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekao je novinarima na najvećem sajmu elektronike CES u Las Vegasu da će se evropske firme suočiti s "velikom borbom" s kineskim markama i upozorio na značajnu razliku u cijeni između evropskih i kineskih vozila.

“Ako se ništa ne promijeni u trenutnoj situaciji, evropski će se kupci iz srednje klase sve više okretati kineskim modelima. Kupovna moć mnogih ljudi u Evropi osjetno opada", rekao je za Automobilwoche.

Konkurentski modeli

Prema njegovim riječima, zbog raznih propisa su vozila proizvedena u Evropi oko 40 posto skuplja za proizvodnju od konkurentskih modela proizvedenih u Kini.

Pozvao je pritom političare da pomognu firmama kao što su Stellantis, BMW i Volkswagen kako bi smanjili troškove i postali konkurentniji za evropskog prosječnog kupca.

Sada se na situaciju u Evropi po tom pitanju istim tonom osvrnuo i jedan od vodećih evropskih stručnjaka Patrick Koller. On je izvršni direktor Forvie, jednog od najvećih dobavljača dijelova u autoindustriji.

"Lična mobilnost je u opasnosti bez više inovacija za električna vozila. Evropa mora slijediti Kinu i razviti male električne automobile s pristupačnim baterijama", rekao je.

Pristupačna auta

"Mi ne znamo kako napraviti mala pristupačna auta s pristupačnim baterijama, Kina to zna. Elektrifikacija je ključna za rješavanje klimatskih promjena, ali visoki troškovi izrade baterija mogle bi ugroziti mobilnost u Evropi. Mala baterijska električna vozila za gradsku upotrebu mogu koštati oko 10.000 eura više u Evropi nego u Kini". Rekao je to Koller tokom konferencije za novinare na CES-u, piše Automotive News Europe.

"To znači da su brze inovacije "obavezne" ako se industrija i velike evropske zemlje nadaju da će se učinkovito boriti protiv klimatskih promjena bez negativnog utjecaja na njihove ekonomije ili društva općenito", rekao je.

Forvia je osnovana prošle godine. Tada je Faurecia akvizicijom Helle postala jednim od najvećih dobavljača dijelova, s prodajom u 2021. u iznosu od 25,88 milijardi dolara.