Puni Gas

Nevera testirana na zimu: ‘Naši sistemi mogu pouzdano raditi čak i u ekstremnim uvjetima’

Rimac tim je u martu s Neverom završio dvije intenzivne sedmice zimskih testiranja u Pirellijevom centru Sottozero u blizini Arktičkog kruga u Švedskoj. S neuobičajeno toplim dnevnim temperaturama, Rimac tim proveo je vrijeme testirajući noću kada su temperature bile na najekstremnije, podešavajući sisteme poput ABS-a, ESP-a i torque vectoringa, a prije isporuke prvih serijskih automobila, piše 24sata.hr.

Nakon nekoliko godina simulacija i testiranja na stazama, i u testim centrima diljem Europe, potpuno električni Rimac Nevera od 1914 KS već je prošao homologacijske crash testove za SAD i EU, serijska proizvodnja je u toku, a isporuke kupcima diljem svijeta počet će u sljedećih nekoliko mjeseci. No, kako bi osigurali da svaki sistem upravljanja savršeno funkcionira u svim uvjetima, Rimac tim se uputio u Švedsku kako bi potvrdio rezultate koje su prethodno postigli na cesti, na stazama i u klimatskim komorama.

Ovo okruženje bila je idealna prilika za testiranje Nevere na preporučenim zimskim gumama – Pirelli P Zero Winter. Gumu odlikuje posebna oznaka na bočnoj strani koja svjedoči o zajedničkom razvoju koji je Pirelli proveo u partnerstvu s Rimcem. Standardne 'ljetne' gume Nevere su Michelin Pilot Sport 4S.

Miroslav Zrnčević, glavni razvojni i testni vozač, rekao je: „Testiranje na podlozi s niskim prianjanjem omogućuje nam dosljedna i tačna zapažanja o tome kako naši sistemi rade na niskim temperaturama. Stvari se događaju puno sporije nego na asfaltu, a imamo lijepe, ujednačene, glatke staze za rukovanje tako da znamo da na podatke koje dobijemo ne utječu nesavršenosti površine ili promjene temperature. Nakon ove dvije sedmice testiranja, sretni smo što vidimo tačno rezultate koje smo željeli postići.“

Mate Rimac, izvršni direktor Rimac grupe, rekao je: „Za nas je ovaj proces testiranja u ekstremnim uvjetima bio prilika za usavršavanje Nevere, osiguravajući da je savršena prije prvih isporuka vlasnicima. Čak i nakon dvije sedmice provedene na temperaturama od oko -15°C i prilično zahtjevnog režima testiranja, naš prototip je zadovoljio ostvarujući 100% očekivane rezultate, tako da znamo da svi naši temeljni sistemi mogu pouzdano raditi čak i u ekstremnim uvjetima.

Ono što smo također željeli postići je razviti supersportski automobil kojeg može voziti i u njemu uživati i netko ko I nije najiskusniji vozač. Pronalaženje ravnoteže stvaranja uzbudljive, vozaču prilagodljive, ali sigurne vožnje u automobilu od 1914 KS s četiri nezavisna elektromotora, naš je cilj od prvog dana, a kako se testiranje bliži kraju, mogu sa sigurnošću reći da je to upravo ono što smo postigli s Neverom.”