Puni Gas

Novi automobili su poskupjeli, evo i koliko

Svima je jasno da su novi automobili poskupjeli.

Nakon što su se poremećeni lanci snabdijevanja i problemi prelili na samu proizvodnju, naglo su se produžile liste čekanja na nove automobile.

Sve to prouzročilo je rast cijena, uključujući i tržište rabljenih auta. A onda je uslijed ratnih zbivanja stigla i inflacija.

Još gori podaci

Prema podacima Jato Dynamicsa, u Americi je prosječna maloprodajna cijena benzinca od 2015. do 2022. godine skočila čak 14 posto, sa 39.143 na 44.641 dolara.

Podaci za Evropu su još gori. Analiziramo li najveća evropska tržišta, cijena prosječnog benzinca na tržištu je u istom razdoblju porasla s 35.500 na čak 44.101 eura, prenosi Index.hr.

Pritom valja imati na umu kako je na to utjecalo i to što posljednjih godina brojni proizvođači streme skupljim segmentima.

Ekstreman slučaj je Norveška, gdje se automobile na fosilna goriva nastoji što prije eliminirati s tržišta. Stoga je na norveškom tržištu cijena skočila čak 63 posto, s 42.199 na 68.677 eura, piše Motor1.

Blizu je i Velika Britanija, gdje je utjecaj imao i pad vrijednosti funte pa je cijena automobila skočila s 32.247 u 2015. godini na 46.230 funti krajem juna ove godine.

U istom razdoblju u Kini se dogodio tek minimalni porast cijene. Kako je kod njih ponuda u nižim segmentima povećana, porast cijene prosječnog automobila iznosi tek 5 posto, prije svega zbog dolaska nešto skupljih SUV-ova.

Zapadne marke

Kupac će u Evropi za prosječan novi električni auto morati platiti 55.821 euro. Za utjehu, cijene u Americi su još više, pa je tako prosječan auto na nivou od 63.864 dolara. Zanimljivo, jedino je u Kini cijena električnih automobila povećanjem ponude drastično pala pa sad iznosi 31.829 dolara.

Naravno, jedno od objašnjenja ovakvih razlika između Istoka i Zapada je to što su zapadne marke svoje električne modele pozicionirale u premium ponudu, i to među luksuzne limuzine i SUV-ove.

Istina, i to se polako mijenja pa se može očekivati kako će električni modeli uskoro biti još dostupniji. U Kini su, pak, u tom pogledu otišli puno dalje i lansirali niz malih automobila koji stoje manje od 10.000 dolara.