udar na budžet

Ovi kvarovi na automobilu će osiromašiti vaš novčanik

Ako imate kvar na automobilu to najčešće znači da ga ne možete koristiti, a za popravak se morate pobrinuti. Imao vaš automobil garanciju ili ne, u svakom slučaju slijedi organizacija transporta automobila do servisa ili mehaničara, te ako to nemate pokriveno na bilo koji drugi način (garancija, osiguranje…) to ćete morati platiti sami, a to je prvi trošak koji ćete imati, dakle početak. Kvar na motoru, upravljaču, ovjesu, mjenjaču ili drugim velikim sklopovima može biti za vozača prava noćna mora, potrošit ćete puno vremena i novaca da se ukloni kvar. Svaki iskusan vozač zna kako je većinu kvarova na automobilu moguće izbjeći redovnim servisiranjem, ali ima i onih na koje ne možemo uticati svojim ponašanjem niti navikama u vožnji, jer se koliko god pazili oni jednostavno dogode. To vrijedi i za stari i novi automobil.

Kvar mjenjača

Kvar ručnog mjenjača je vrlo rijedak, ali kako su sve popularniji i zastupljeniji automatski mjenjači tu se situacija uvelike promijenila i to na gore po pitanju pouzdanosti i mogućnosti pojave kvara. U pravilu kvar automatskog mjenjača, radi li se o modelu CVT (Continuously Variable Transmission) ili pak o mjenjaču s dvostrukim kvačilom (DCT, PDK, EDC), spadaju u svakom slučaju u teže, treba puno više vremena za njihov popravak i ono možda najvažnije, popravak je izuzetno skup, a ovisno od marke i modela automobila može koštati do 3.000 eura. Vrlo često proizvođač kod težeg kvara automatskog mjenjača, preuzima pokvareni mjenjač, te uz doplatu daje reparirani, dakle fabrički obnovljeni takav isti mjenjač.

Kvar diferencijala

Za diferencijal i eventualan njegov kvar uvjereni smo kako 99 posto vozača nema pojma čemu služi taj dio i da ga uopće imaju u automobilu. Ukratko, diferencijal omogućava okretanje točkova na istoj osovini različitim brzinama. Vozač može samo redovito mijenjati ili dolijevati ulje u diferencijalu što mora sam servis napraviti, ali i vozač zahtijevati kada je vozilo na servisu. Sam popravak traje i skup je, a vrlo često treba nabaviti novi dio, a tada to može koštati od 3.000 do 4.000 eura. Može pomoći obilazak auto-otpada i pronaći ispravan diferencijal, ali osim znatno niže cijene vrlo često je upitna njegova ispravnost.

Kvar motora

Kvar motora može biti kvar bilo kojeg od mnogih sklopova i dijelova koje nosi na i u sebi, tako da je teško generalno reći što bi najčešće moglo se pokvariti. A, ima puno toga. Od potencijalno najskupljih kvarova istakli bismo ipak pucanje nazubljenog remena, što je najčešći uzrok neredovita izmjena, a kad on pukne, može, ali i ne mora, uzrokovati udaranje klipova u ventile, pa kad ventili puknu ili se saviju popravak je još skuplji. Može doći i do oštećenja klipa ili klipova, radilice, pa i same glave motora. Ako motor zakuha iz bilo kojeg razloga. Može se oštetiti brtva i sama glava motora. Ovisno od automobila takvi popravci su skupi, znaju koštati do 1.000 eura, ali se može proći jeftinije ako se kupe polovni ispravni dijelovi ili zamjenski novi. No, računicu isplativosti morate dogovoriti s mehaničarom, jer katkada ovako veliki popravci na polovnom motoru su skuplji nego kupiti drugi polovni ispravan motor i samo ga zamijeniti. Pri tom, ne razmišljajte o kupovini novog istog motora, jer mu je cijena paprena i sasvim sigurno nadilazi cijenu samog automobila ako ima puno godina

Kvar turbopunjača

Ako vozite benzinski ili dizel motor koji ima turbopunjač, sve je idealno dok sve radi kako treba. Radi se o takvim dijelovima koji za prosječnog vozača ili rade ili ne rade, te ne ostavljaju prostora za popravak po sistemu “uradi sam”. Turbo punjač najčešće odlazi zbog neredovite izmjene ulja, nestručnog korištenja (vožnja visokim okretajima i naglo gašenje motora). Da je turbopunjač neispravan vozač to mora osjetiti po tome da motor jednostavno gubi snagu. Turbopunjač se može popravljati i to uspješno u ovlaštenim servisima za popravak turbopunjača, a cijena se kreće od 500 do 1.000 eura.

Kvar klima uređaja

To je dio automobila čiji kvar ne uzrokuje neispravnost i nemogućnost vožnje. No, ipak, klima uređaj postao je gotovo serijska oprema za sve modele i klase automobila, a njegov kvar znači da jednostavno nema hlađenja u unutrašnjosti kabine. Možete automobil i dalje voziti, ali nema rashlađivanja unutrašnjosti. Najčešće se sve svodi na dolijevanja plina i ulja za rad kompresora klima uređaja, no ako plin svake godine pobjegne iz sistema, a bez njega nema hlađenja, onda plin izlazi na nekim od spojevima instalacije klima uređaja. Kako bi se to ustanovilo stavlja se u plin “boja”, koja se pod ultraljubičastim svijetlom lako vidi te samo mjesto gdje klima uređaj i njegova instalacija gubi plin. Ako se radi o dolijevanju ulja i punjenju plina to košta od 50 eura na više, boja se plaća ekstra, a ako treba popravljati sam kompresor to košta od 500 do 1.000 pa i do 1.500 eura, a ovisno od automobila to može biti i cijena novog kompresora. Sam popravak instalacije koja gubi plin ovisi od mehaničara do mehaničara, ali nije najjednostavniji i najjeftiniji.

Problem sa zračnim jastucima

Vozači i serviseri nemaju nikakvih problema sa zračnim jastucima, jer ne zahtijevaju održavanje. Oni se u pravilu ne kvare, ali ako se pokvare, onda se nekontrolirano aktiviraju, a to znači da treba kupiti nove fabričke zračne jastuke, te novu plastiku koja je strgana kod njihovog aktiviranja. Ista je i situacija ako su se aktivirali u sudaru. To košta i nije jeftino. No, osim samog zračnog jastuka i plastičnih obloga treba poslije njihove aktivacije nabaviti i nove senzore, upravljačku jedinicu… Obično mnogim vlasnicima automobila zadaje problema loš kontakt konektora zračnog jastuka, koji gubi kontakt, a to uzrokuje paljenje žute lampice na instrumentnoj ploči. Čišćenje konektora ili jednostavno “mrdanje” konektora rješava loš spoj i navedeni problem.