Ekonomija

Poznatom brendu koji posluje u BiH pada dobit. Planiraju velike promjene

pada dobit h&m prodavnica

Švedski lanac trgovina odjećom H&M izvijestio je u petak da im pada dobit pred kraj 2022. godine zbog visokih troškova i slabije potražnje.

U četvrtom fiskalnom tromjesečju koje je završilo u novembru operativna dobit H&M-a gotovo se istopila. Potonula je na 821 milion kruna (73,46 milijuna eura), sa 6,26 milijardi kruna u istom periodu prethodne godine.

H&M je preliminarno već izvijestio da mu je neto prihod u istom periodu porastao 10 posto, na 62,43 milijarde kruna. Iskazan u lokalnoj valuti, zadržao se na nivou istog perioda 2021.

U periodu od početka decembra do 25. januara, na početku prvog fiskalnog tromjesečja, porastao je za pet posto. On je iskazan u lokalnoj valuti.

"Glavni su razlog manje dobiti u četvrtom tromjesečju u poređenju s istim tromjesečjem prethodne godine negativni vanjski faktori, gubitak operativne dobiti koja se nekada ostvarivala u Rusiji i jednokratni trošak programa smanjenja troškova i učinkovitosti", piše u izvještaju.

Negativan efekt izlaska iz Rusije, viši troškovi sirovina, prijevoza i energije, preračun valuta i troškovi restrukturiranja iznosili su oko pet milijardi kruna, rekla je izvršna direktorica Helena Helmersson.

"Umjesto da trošak u potpunosti prebacimo na naše klijente, odlučili smo dodatno ojačati svoju tržišnu poziciju", rekla je Helmersson.

H&M je u septembru pokrenuo program smanjenja troškova za dvije milijarde kruna godišnje. Očekuje da će uštede koje planira osigurati smanjenjem broja radnika i drugim mjerama početi prikazivati od druge polovine 2023.

Grupa je u novembru najavila da će ukinuti oko 1.500 radnih mjesta. Najavili su da će rezervirati otprilike 800 miliona kruna za restrukturiranje u četvrtom kvartalu.