Ekonomija

Radikalan zaokret švedskog modnog giganta kojeg Bosanci vole

Globalna pandemija toliko je utjecala na poslovanje švedskoga modnog giganta da će u eri poslije korone H&M značajno promijeniti način poslovanja.

I ne samo to, H&M bi, kao drugi najveći prodavač odjeće na planetu, svojim odlukama mogao pokrenuti cijeli novi trend koji će mnogi nesumnjivo slijediti.

Centralna poslovnica na glavnom trgu u Stockholmu bit će tako prvi njihov prodajni prostor koji će se promijeniti, piše Jutarnji list.

Trgovina neće više biti samo mjesto na kojem kupci mogu kupovati odjeću, nego će se na toj lokaciji, naprimjer, šiti zakrpe za hlače, iznajmljivat će haljine za partyje, a u ćoškovima poslovnice - prostor će biti preuređen u beauty salone.

Možete li zamisliti trgovine koje nisu više samo trgovine nego saloni mode s malim obrtima i popratnim uslugama?

Šveđani se klade baš na to, jer što se više kupuje online, to golemi prodajni prostori postaju sve manje potrebni.

A umjesto da se pokušaju riješiti mrtvog kapitala pokušat će ga oživiti i uložiti u jačanje brenda.

Kako izvještavaju svjetski mediji, Hennes and Mauritz, kako je puno ime firme, prijavili su da im je prva trećina ove godine u poslovnom smislu ipak prošla puno bolje nego što su očekivali.

Planirali su pad poslovanja zbog toga što su karantini širom svijeta prisilili kupce da odjeću u većoj mjeri nabavljaju online.

Iako im taj način isporuke smanjuje troškove, on istovremeno znači i smanjenje potrebe za postojanjem fizičkih trgovina.

Iz H&M-a su tako za ovu godinu najavili zatvaranje 350 od svojih oko pet hiljada trgovina širom svijeta, a u planu je otvaranje tek stotinjak novih.