Raportova recenzija nedjeljom│Army of the Dead: Pljačka u Las Vegasu usred zombi apokalipse

Tokom posljednje decenije Zack Snyder se proslavio u kinematografijil. Njegovi brojni uradci o likovima iz DC Comicsa, iako kontroverzni među fanovima, pokazali su se velikim uspjehom, pokrećući njegovo ime širom svijeta. Iako, prvi veliki proboj Zacka Snydera bio je remak horor klasika Dawn of the Dead 2004. godine. Sada 17 godina kasnije, Snyder se vraća svojim korijenima uz Army of the Dead, i doista se čini da je Zack možda u najčišćoj formi svog elementa.

Army of the dead

Army of the dead plakat

Army of the Dead odvija se u svijetu u kojem je društvo uspjelo obuzdati potencijalnu zombi apokalipsu. Američka vlada je izolirala izbijanje u Las Vegasu, a uoči je nuklearne eksplozije zone kako bi u potpunosti uništila zaraženo stanovništvo. Nekoliko sati prije lansiranja nuklearke, plaćenik Scott Ward (Dave Bautista) poslan je na zadatak da pronađe trezor. Trezor je ispunjen desetinama miliona dolara duboko u onome što je nekada bio luksuzni hotel u Vegasu. Scott i njegov tim preživjelih postaju upleteni u bitku života ili smrti protiv horde zombija. Bitka je evoluirala i postala jednako pametno kao i ljudi s kojima se bore.

Film se ističe u svome što pokušava učiniti. Općenito, uzima koncept pljačke i djelotvorno ga usredotočuje upravo u carstva nemrtvih. Ključna pljačka nikad ne odvlači pažnju, omogućavajući filmu da se lako vrati natrag u klasični zombi film. Snyder savršeno kombinira dva podžanra na način koji stvara istinski zanimljivu priču s kojom će se gledatelji povezati gotovo instantno. To je, naravno, zahvaljujući još jednom prepoznatljivom, a opet nevjerovatnoj uvodnoj sekvenci.

Kao što je pokazao u radu s DC-om, Snyder zna kako napraviti zapanjujuće vizuelne vizuale. Film je bez sumnje jedan od najljepših u zombi žanru, sjajnih boja i impresivnih praktičnih efekata. Sve se kombinira kako bi se stvorilo vrijedno iskustvo koje ovaj film izdvaja od mnogih drugih.

Srce filma su njegovi likovi. Kao glavni junak, Dave Bautista nastavlja da impresionira glumačkim znanjem. Bautista vodi mnoge od najvećih trenutaka filma, a tu daje sve od sebe i konstantno dokazuje da je najbolji hrvač koji je postao glumac u biznisu. Favorit među publikom ipak je Matthias Schweighofer. On je u filmu Ludwig Dieter, čija nevina priroda i komični trenuci pružaju lijep odmak za film, također pomažući u nekim emotivnim ritmovima, koji ponekad teže legnu. Netflix očigledno ima istu ljubav prema tom liku, pošto će dobiti prequel film pod nazivom Army of Thieves. Nakon njegovog nastupa ovdje, svi će s nestrpljenjem čekati taj projekt.

No, grupa snažnih heroja mora imati snažnog negativca, a Army of the Dead ne razočara na tom frontu. Najnoviji Snyderovi zombiji imaju mnogo više ličnosti nego što je publika navikla, dodajući mnogo veću prijetnju filmu. Ova dodatna dubina u likovima čini narativ mnogo zanimljivijim, s više intenziteta za likove koji aktivno zanimaju gledatelje na način na koji mnoge priče o zombijima ne uspiju.

Iako Army of the Dead ima mnogo dobrih trenutaka, najveća mana mu je dužina trajanja. Nakon što mu je Warner Bros uništio originalni Justice League (pa ga digao iz mrtvih), jasno je da je Snyder ovdje dobio potpunu kontrolu nad filmom i dužinom trajanja. Međutim, Snyderu ne bi naškodilo da je makar malo skratio dužinu. Army of the Dead traje dva i po sata i sigurno se čini tako nakon nekog vremena. Srećom, jak narativ zadržava pažnju duže vrijeme.

Armija mrtvih je Zack Snyder u dobroj formi, ispričavši jednu od, ako ne i najbolju priču do sada. Ispunjeno akcijama visokih uloga, ugodnim likovima i uzbudljivom naracijom, ovo će sigurno svakom gledatelju pružiti pakleno iskustvo, posebno režiserovim hardcore fanovima. Kako Netflix nastavlja širiti filmski svemir s prethodno spomenutim prequelom, kao i anime serijom, ovim zaista dojmljivim prvim nastupom stvoren je temelj za veliki univerzum.