Raportova recenzija nedjeljom│Fast & Furious 9: Zar ste stvarno mislili da neće otići u svemir?

F9: The Fast Saga, ili F9, ili Fast 9, ili Fast & Furious 9, počinje na trkalištu 1989. godine neposredno prije onoga što će postati odlučujući incident u životu blistavog heroja Dominica Toretta (Vin Diesel) smrt njegovog oca, koji je jedan od vozača koji se takmiče, u vatrenoj nesreći. Ovaj incident, koji se nadovezuje na priču spomenutu u prvom dijelu "Brzih i žestokih" prije 20 godina, mogao bi biti velika vijest nekome ko se kasno priključio ovoj franšizi i stekao posve razuman dojam da se radi o neuništivim agentima neke vrste koji se bore protiv tenkova i skakajućih automobila kroz nebodere u Dubaiju.

Posljednji dio, "The Fate of the Furious", završio je s likovima koji se suočavaju s nuklearnom podmornicom na ledenim ravnicama u Barentsovom moru. Unatoč tome, nije bio baš dobar, jer je napravljen pod pogrešnom pretpostavkom da je neumjerenost ključ za ove filmove, kad je zapravo to ozbiljnost. Gledati režisera Justina Lina, koji se vratio za F9 i sljedeća dva filma koji će zatvoriti seriju, koji vraća stvari na početak predstavlja blagoslovljeno olakšanje što bi ova iznenađujuće dobra opera mogla imati pristojan kraj.

Ako je publika zaboravila da su "Brzi i žestoki" počeli kao priča o tipu koji je upao u ilegalne ulične trke nakon što je dobio zabranu bavljenja legalnim nakon što je skoro ubio tipa koji je izazvao nesreću koja je ubila njegovog oca, filmovi to nisu. Nikad ništa ne zaboravljaju, što je njihova najtrajnija kvaliteta.

fast and furious snimanje

Oni su poput vježbe pisanja u kojoj je sve moguće - Fast and furious 9 odlazi u svemir - ali samo ako se uklapa u ukupni emocionalni kontinuitet, zbog čega se, kad je u posljednjem dijelu Domova ekipa udružila snage s Deckardom Shawom (Jason Statham), čovjekom odgovornim za ubistvo jednog od njihovih, Hana (Sung Kang), to činilo izdajom. Ono što se događa ovim likovima može biti smiješno, ali njihove reakcije su uvijek dosljedne, a kada novi film vrati Hana iz mrtvih, zadovoljstvo scenom ne dolazi iz objašnjenja, nego iz načina na koji su kalibrirane reakcije drugih likova i koliko su unazad išli s njim.

Fast & Furious 9

Kada se u F9 pojavi otuđeni mlađi Domov brat po imenu Jakob (John Cena), film se ne obazire zbog činjenice da ga nikad prije nisu spominjali. Dovoljno je da ima Torrettov mrki pogled i automobilske supermoći i da je Mia (Jordana Brewster) pozicionirana kao sestra koja se zatekla između njih. Jakob je "špijun", što je riječ s kojom franšiza objašnjava međunarodne ludorije kojima je sada predana, a sarađuje s Ottom (Thue Ersted Rasmussen), diktatorskim derištem, kako bi ukrao oružje za masovno uništenje. Plan, koji ne treba i vjerovatno se ne može razumjeti, uključuje superhakerski lik Cipher kojeg igra Charlize Theron, iako serija još uvijek nema ideju šta raditi s njom. Umjesto toga, fokus je na tome kako Jakob komplicira idealizovani koncept porodice koji je Dom uvijek zagovarao, a niz flešbekova otkriva da se dogodilo više nego što je Dom bio svjestan.

Diesel nije sjajan glumac, ali ima određene kvalitete koje su, u pravom kontekstu, jednako dobre, poput sposobnosti da projicira čitav niz emocija kroz odsjaj koji se zapravo nikad ne mijenja. F9 gura njegovu pojavu do krajnjih granica time što govori o Domovom internom putovanju koliko i o njegovoj sposobnosti da na konopu zamahne automobilom preko kanjona kao da je riječ o Tarzanu od dvije tone. To pali, zbog Linovog razumijevanja da i nešto glupo može imati veličinu. Da li i Diesel to shvata nikad nije razjašnjeno, ali definitivno to utjelovljuje. U jednoj sceni iskusi blisku smrt u kojoj putuje natrag kroz uspomene koje je potisnuo, one koje sugeriraju da njegov toliko oplakani roditej i nije bio toliko bezgriješan kao što je Dom izabrao da vjeruje. Tada mu se čini da svjedoči nečemu što lično nije mogao vidjeti, jer šta su pravila vremena i prostora za Dominica Toretta?

Trenutak kada je raskrstio s bratom naravno uključuje uličnu trku s najvećim ulogom, i dok njegova starija verzija stoji na mostu i gleda kako prolaze brzi automobili, ova saga odabranih porodica čini se kao da udara onaj savršeni refren. To je saga o likovima koji pokušavaju shvatiti kako biti dobri ljudi, osloboditi se prtljaga loših očeva i nemogućih duhova (i neobjašnjivo odsutnih mama; kamo su one nestale?). Odgovor, barem u seriji, je da se neizbježno postaje boljim posvećujući se drugima i brinući o njima. I ta opsežna, ali zahtjevna ideja o porodici traje. A u F9, ta emocionalna supstanca daje pratećem urnebesu pomalo neobičnu gracioznost.

Kad se Roman i Tej nađu u Pontiac Fieru koji je vezan za raketu i usmjeren prema orbiti, sami likovi govore koliko je apsurdno to što se dešava. Mnogo ovog filma je apsurdno - besramno plasiranje proizvoda, besprijekorno samopoštovanje glavne zvijezde i maštovita, ali krajnje nenaučna upotreba magneta u nekim eskalirajućim akcijskim scenama. Ali kada dvojac napokon ode u svemir, prvi kadar je divan, onaj sa Zemlje koji se odbija od njihovih improvizovanih kaciga, iza kojih su njihova zapanjena lica. Ko bi prije decenije pretpostavio da ćemo ovdje završiti? Morate se nasmijati smjelosti, i pukoj radosti svega toga.