Raportova recenzija nedjeljom│House of Gucci: Lady Gaga zablistala u filmskoj sapunici o ubistvu, ludilu i pohlepi

Podnaslov dokumentarne knjige na kojoj se temelji novi film Ridleya Scotta House of Gucci glasi "Senzacionalna priča o ubistvu, ludilu, glamuru i pohlepi". Scottov film pruža upravo to, zadržavajuću promatračku distancu od ekstravagantne teme. Teško je ne zamisliti šta bi Martin Scorsese uradio sa ovom radnjom jer je u njegovoj domeni. U središtu raskošnog poduzeća je tempirana bomba od protagonista čija pohlepa ruši carstvo. Scorseseova adapacija ove knjige vjerovatno bi se prelila u gledalište i spalila kino do pepela.

The Harder They Fall

Red Notice

Eternals

Dune

Venom: Let There Be Carnage

Zvuči li predramatično? Naravno. No, ovo je poput italijanske sapunice na kokainu. Uživanje je gledati Scottov nepristrasni i ironični pogled na bogate ekscentrike koji zabijaju nož u leđa jedni drugima i gube kontrolu nad svojim porodičnim poslom zbog privatnih investitora, a drama kulminira ubistvom Guccijevog potomka usred bijela dana.

Scottov film počinje 1970-ih, kada je italijanska modna kuća Gucci pod kontrolom braće Rodolfa (Jeremy Irons) i Alda (Al Pacino). Rodolfo, ohol, ali razborit, misli da su Guccijevi kraljevi. Poslovno orijentirani Aldo želi ubaciti Gucci u trgovačke centre i učiniti proizvode brenda artiklom za masovno tržište, ideja koju Rodolfo smatra neukusnom. U međuvremenu, Aldov sin, muško dijete Paolo (Jared Leto) misli da je modni dizajner. Cijela porodica se ne slaže.

Prirodno, Rodolfov sin Maurizio (Adam Driver) pokušava postati advokat i želi otići iz ovog zoološkog vrta.

Tu nastupa fantastična Patrizia Reggiani (Lady Gaga). Kada na zabavi upozna nevjerovatno pristojnog Maurizija, to je ljubav na prvi pogled za samozvanu "društvenu osobu" koja voli "ugađati drugima" Patriziju, čiji otac vodi prijevoznički biznis. Rodolfo ih naziva "vozačima kamiona". On smatra da je Patrizia sponzoruša. Maurizio, međutim, dugo žudi pobjeći iz sjene svoje porodice. Za njega Paolo je opomena. Dok Patrizia u Mauriziju vidi "finog momka", koji je slučajno Gucci, Maurizio u Patriziji vodi način da ne nosi teret naslijeđa i živi kako želi.

Ali hoće li Patrizia dopustiti da se to dogodi? Vjenčaju se, bez blagoslova Guccijevih, a onda vrtlog okolnosti, isprovociran od strane Patrizije, povuče Maurizija nazad u porodični cirkus. Uskoro se očevi i sinovi mrze, rođaci postaju neprijatelji, a brend Gucci je u rasulu dok jeftine kopije preplavljuju tržište 1980-ih, dok Giorgio Armani i Versace jure naprijed. Porodica na kraju gubi posao. Odnosi se pogoršavaju, a muškarci bivaju ubijeni.

Je li Patrizia negativac? Ili je ona samo pametna i sposobna žena koja samo pokušava učiniti dobro tako da iz ruku nekih nesposobnih muškaraca istrgne višemilionski posao? Scenarij Becky Johnson i Roberta Bentivegne zasnovan na knjizi Sare Gay Forden iz 2001. ne bira strane. Gaga u izvanrednoj izvedbi protrese svaku sobu u koju uđe. Njena Patrizia je divlja, intenzivna, nesputana smicalica. Gaga je pobuna već od najranijih scena filma. Na zabavi na kojoj se prvi put susreću, Patrizia se bacila na Maurizija, koji uživa u pažnji, ali on je dobar dečko koji mora kući na vrijeme. "Noć je mlada, Pepeljugo", kaže ona. Maurizio kaže da će se u ponoć pretvoriti u žabu, a dok odlazi, Patrizia kaže da on nije žaba, on je bundeva.

Dvije decenije porodice Gucci razvijaju se s luksuznim vizualima brzim tempom. Montažu potpisuje Claire Simpson, a snimatelj je Dariusz Wolski. Pop i italijanska operna muzika iz 1980-ih donose osjećaj muzičkog spota u film. Izvedbe su genijalne. Gaga i Leto, oboje uspješne pop zvijezde, dobijaju najblještavije uloge i izuvaju iz cipela. Irons i Pacino su dobro odabrani. Salma Hayek također je vrhunska kao televizijska vidovnjakinja Giuseppina, koja je Patrizijina najbolja prijateljica i partnerica u zločinu.

House of Gucci je priča o ubistvu, ludilu, glamuru i pohlepi

Posebno je zabavno vidjeti Pacina, ponovno u skupim odijelima, kako predsjeda italijanskom porodicom. Hemija između Pacinovog Alda i njegovog sina Paola podsjeća na Kuma. Aldo odbacuje Paola, baš kao što je Michael Corleone svog brata Feda, ali na kraju dana, Aldo primjećuje da je Paolo možda idiot, ali je "njegov idiot".

Usred ovih temperamentnih likova, Driver je savršen kao hladnokrvni Maurizio. U jednoj sceni Maurizio primjećuje da je on samo "Gucci po imenu. Nemam toskanski karakter. Razrijeđen je njemačkom krvlju moje majke."

Ko je onda imao najtoskanskiji karakter? House of Gucci sugerira da je to Patrizia. Činilo se da je imala na umu najbolje interese brenda Gucci, iako radi lične koristi. Bez Patrizije Maurizio sigurno ne bi došao na svoje, Gucci možda ne bi bio ovo što je danas, a ovaj film ne bi bio snimljen.