Raportova recenzija nedjeljom│La Casa de Papel: Bella ciao, ciao, ciao!

Ne može se poreći da je serija La Casa de Papel postigla ogroman uspjeh. Ne samo kroz popularnost i gledanost na Netflixu, već i svojom pričom.

Candyman

Free Guy

The Suicide Squad

The Ice Road

Jungle Cruise

Mislim, divlja je, zar ne? La Casa ima sve apsurdne priče i preokrete koji su odavno trebali izbaciti seriju iz kolosijeka, ali nekako je uspjela napraviti da nešto vrijedno podsmijeha zapravo pali. Zabava je tako koncizno uključena u mapiranje same priče, a likovi tako dobro definirani da je to opojna formula koja stvara ovisnost. Netflix će teško nadmašiti La Casu. Ovo je daleko njihova najuspješnija serija.

Pomaže što serija pruža udobnost. Publika će upaliti petu sezonu znajući da ih neće iznevjeriti. Uvijek postoji osjećaj iščekivanja kada publika stigne do posljednje sezone i strah da će pasti na posljednjoj stepenici. La Casa uklanja taj strah već u prvoj epizodi. Filmska je u prirodi. Puna akcije za stimulaciju mozga. Likovi su duševni. Čini se kao prijatna hrana. Srce vam lupa, ali se osjećate kao kod kuće.

Svi napori scenarista dolaze do izražaja u petoj sezoni. Imati dobro izražene likove se isplati. Imate osjećaj da ste s njima na putovanju od prve sezone. Tim za pljačku je svojom pričom natjerao publiku da navija za njih. Ne radi se o tome da ste zločinac ili o dobru naspram zla. To ne postoji u ovom balonu koji La Casa de Papel stvara. Sezona 5 pokazuje kako su funkcionirale koncentrirane poruke koje su do sada stvarane. Lako je prilagoditi se anti-establišmentu. Osjećati se obespravljeno od strane vlasti. Ići protiv statusa quo u svijetu sistemskih ekonomskih procesa.

Kako promotivni materijal sugeriše, a i retorički jezik iz sezone 4, sezona 5 je rat. Čisto i jednostavno. Rijetko se radi o uzbuđenju pljačke, sigurnosti talaca ili pohlepi bogatih. Stvar je u porodici i zajedništvu. A i obilju preživljavanja. Pravila više nema u petoj sezoni jer su obje strane očajne - tim za pljačku i vlasti.

Naravno, postoje varijable. Profesora je zarobila Sierra, lik probodenih očiju i nemilosrdnog pristupa. Banku je komplikovano održavati u talačkoj situaciji. Plus, vlasti, predvođene pukovnikom Tamayoom, izgubile su glavu. Više se ne radi o civilnom spašavanju. Peta sezona izaziva psihološki rat, dok mediji sve to dokumentiraju, dopuštajući široj javnosti da formira mišljenja.

Netflix je okrutno dao publici prvih pet poglavlja zadnje sezone (ostatak stiže u decembru), ali je potpuno transparentno da se igra mijenjala kako se približava kraju. Scenaristi se ne suzdržavaju, pa tako ni produkcijski tim.

Iako mnogi ne žele kraj serije, u stvarnosti bi bilo sebično zahtjevati nove sezone s ovim likovima. Iscrpili su ih do kraja dok je publika analizirala svaki njihov pokret od prve sezone. Tim koji stoji iza serije sigurno bi mogao stvoriti još priča, učiniti ih još divljima, a na neki način održavajući uzbuđenje i zabavu, ali se stigle do te tačke kada se mora prihvatiti da priča mora završiti.

Vrijeme je da se shvati da je ovo putovanje završeno. Bella ciao, ciao, ciao.

Polsjednja sezona serije je dostupna na Netflixu