Raportova recenzija nedjeljom│Last Night in Soho: London 60-ih i otrovna strana nostalgije

Prodorno djelotvorni, krvavo čudni "Last Night in Soho" Edgara Wrighta halucinogeno je i čudesno uznemirujuće ljubavno pismo modi, prizorima i zvukovima Londona u raskalašnih 1960-im. Ovo je ludi kaleidoskop svijetlih boja, tamnih uglova, scenografija u stilu Davida Lyncha i šokantnih trenutaka osmišljenih da vas drže budnim noću.

House of Gucci

The Harder They Fall

Red Notice

Eternals

Dune

Last Night in Soho najavljuje se kao jedinstveno nezaboravno vizuelno djelo u upečatljivoj uvodnoj sekvenci u kojoj Ellie (Thomasin McKenzie) klizi niz hodnik i ulazi u svoju spavaću sobu uz zvukove Petera i Gordona "Svijet bez ljubavi". Ellie živi sa svojom bakom Peggy u neobičnoj seoskoj kući u Cornwallu, budući da je njena majka počinila samoubistvo prije više od desetljeća. Ali mama ostaje prisutna u Ellienom životu, često se pojavljuje u hiperrealističnim vizijama kroz ogledalo u spavaćoj sobi, koja je uređena poput oltara 1960-ih.

Ellie je talentovana i pametna, ljupka mlada žena, ali se najveći dio svog života bavila ozbiljnim psihičkim problemima, a kad se preseli u London da studira modni dizajn, odmah je preplavi silni intenzitet svakodnevnog života, od muškaraca grabežljivaca koji vrebaju u sjeni do njene grozne cimerice Jacaste, do općeg osjećaja da jednostavno ne pripada ovom mjestu i vremenu.

LNIS_FP_005_R2 Thomasin McKenzie stars as Eloise and Anya Taylor-Joy as Sandie in Edgar Wright’s LAST NIGHT IN SOHO, a Focus Features release. Credit: Courtesy of Focus Features / © 2021 Focus Features, LLC

Očajnički želeći da pobjegne od okrutnosti svoje cimerice i zabave u spavaonici, Ellie iznajmljuje sobu na spratu u mirnoj ulici od mrzovoljne, ali nazigled ljubazne stare gazdarice, koju zabavlja Elliena fascinacija muzikom njene generacije. Kad se Ellie smjesti u svoje novo  mjesto, Last Night in Soho prelazi u sljedeću brzinu pošto se Ellie redovito putuje u sredinu 1960-ih i postaje nešto poput blizanca koji putuje kroz vrijeme i postaje ogledalna slika prekrasnoj plavokosoj pjevačici Sandy (Anya Taylor-Joy). Ponekad je Ellie nevidljivi promatrač Sandynih iskustava. U drugim prilikama više je kao da nastanjuje Sandyno tijelo. Čak je i čudnije nego što zvuči, ali je drugačije, kul i bizarno.

Isprva se čini kao da Sandy živi život iz Ellienih snova, dok ide na audiciju za svirku isporučujući senzualno učinkovitu izvedbu Petule Clark "Downtown" i povezuje se s poletnim i zgodnim menadžerom za talente po imenu Jack (Matt Smith), koji izgleda kao da je izašao iz neke hipsterske serije. Vrlo brzo, međutim, postaje jasno da Sandy iskorištavaju i zlostavljaju sve podle sile, na Elliein užas.

Last Night in Soho, najneobičniji film godine

U međuvremenu, u realnom vremenu, Ellie stvara neke uzbudljive modne dizajne inspirisane 1960-ima i pronalazi malo utjehe u nadolazećoj vezi s osjetljivim i ljubaznim kolegom studentom (Michael Ajao), ali osjeća da je proganja tajanstveni, srebrnokosi starac (Terrence Stamp) koji kaže da mu izgleda vrlo poznato, a u svojim je noćnim morama proganjaju vizije koje idu od jezivih do krvavih i više su poput sjećanja nego vizija. Šta se dešava?

Koscenarist i režiser Wright očito je obožavatelj londonske muzike i filmova iz 1960-ih, o čemu svjedoči i njegov odabir Rite Tushingham, Terrencea Stampa i Diane Rigg, koji su glumili u tom vremenu i izvanredni su u sporednim ulogama.

Thomasin McKenzie i Anya Taylor-Joy nadopunjavaju svoje već impresivne životopise s dvostrukim glavnim izvedbama. McKenzie prekrasno prenosi Elliein dar/prokletstvo da vidi i doživi stvari izvan onoga što većina ljudi ikada zamisli, dok Taylor-Joy stručno prenosi Sandynu transformaciju iz pjevačice pune nade do zlostavljane žrtve, do nečeg drugog. Last Night in Soho jedan je od najneobičnijih i najuzbudljivih filmova godine.

Film je dostupan za najam na Amazon Primeu