Raportova recenzija nedjeljom│Matrix Resurrections: Uzeti crvenu pilulu dvadeset godina kasnije

Matrix

Kada se zeleno zatamnjeni logotipi za Warner Bros. i Village Roadshow pojave na ekranu, znate da vas čeka jedna paklena uzbudljiva vožnja i The Matrix Resurrections nije izuzetak. Nakon skoro dvadeset godina konačno se vraćamo Matrixu u nastavku koji poštuje prošlost i filmove koji su bili prije njega, a istovremeno pomičemo franšizu naprijed i dodaje joj nešto.

Don't Look Up

Spider-Man: No Way Home

La Casa de Papel

Last Night in Soho

House of Gucci

Lana Wachowski se vratila u režisersku fotelju, iako ovaj put bez svoje sestre Lilly, ali joj se pridružuju Keanu Reeves i Carrie-Anne Moss koji se vraćaju kako bi ponovili svoje kultne uloge – iako nije sve baš kao što je bilo kada smo posljednji put vidjeli likove 2003. godine. Prošlo je više od dvadeset godina od događaja u The Matrix Revolutions i Neo više nije Neo. On se ponovo zove Thomas Anderson, a Trinity, pa ni ona više nije Trinity, ona je Tiffany koja sada živi sa suprugom Chadom i njihovo troje djece. Stvari nisu ono što su bile prije, ali ima li više izvan ovog života? Neo mora donijeti odluku da još jednom slijedi bijelog zeca, uzme crvenu pilulu umjesto plave i otkrije šta leži izvan njegove svakodnevice.

U prvom činu filma, Matrix Resurrections se previše oslanja na nostalgiju prema originalnim filmovima – u stvari početak će izgledati vrlo poznato obožavateljima originalnog filma – iako Wachowski usput dodaje malo uzbuđenja i promjena. Isječci iz originalne trilogije bespotrebno su isprepleteni kroz film, možda služe kao kratko osvježenje za ljude koji su gledali filmove prije dvadeset godina ili se možda koriste za privlačenje novih fanova u franšizu. Međutim, ovaj osjećaj je prilično deplasiran i usiljen, kao da se koristi isključivo da se kaže 'pogledaj ovo, ovo je bilo u drugom filmu koji ti se svidio'.

Film počinje primati nevjerovatno meta pristup, a scenaristi nam čak priznaju da „ništa ne tješi anksioznost kao malo nostalgije“. Ismijava nastavke na zabavan način, slično kao Jay i Silent Bob Reboot iz 2019. godine, međutim počinje dostizati tačku u kojoj se osjeća meta zbog toga što je meta. Kao da film kaže da ljudi žele nešto novo i svježe od nastavka, što je potpuno tačno, ali kada sljedećih dvadesetak minuta ritmično sliči originalnom Matrix filmu, scenaristi bi trebali znati bolje.

Srećom, međutim, Matrix Resurrections se brzo pomiče preko ove prevelike ovisnosti o nostalgiji i kada se pomakne prema drugom činu, zaista dolazi na svoje i počinje se osjećati drugačije od onoga što je došlo prije njega. To ne znači da je prvi čin loš, zapravo se može pohvaliti izvanrednim akcionim setovima i prilično je smiješan, film jednostavno još nije napravio ništa revolucionarno novo u ovom trenutku. S obzirom na radnju, prvi čin takođe može biti malo težak za praćenje. Morpheus se vratio, ali ne kakvog ga poznajemo – sada ga igra Aquamanov Yahya Abdul-Mateen II. Ali kada krenemo u drugi čin, sve počinje da se slaže i sve počinje da ima smisla.

Ono što slijedi je divlje zabavan i izuzetno spektakularan filmski događaj koji smo očekivali od Matrix filmova. Lana Wachowski režira neke od najvećih akcionih scena stoljeća, a akcija dolazi gusto i brzo. Jessica Henwick nekako uspijeva napraviti film još više kul sa svojom plavokosom hakerkom Bugs, koji je daleko najbolji od novih likova.

Matrix Resurrections uspijeva donijeti mitologiju Matrixa u današnji svijet

Također su bitni u Neovom traganju za onim što se dogodilo Trinity i kako bi je natjerali da se sjeti Nea, Smith Jonathana Groffa, Thomasov terapeut kojeg glumi Neil Patrick Harris i Jada Pinkett Smith koja se vraća ulozi Niobe iz Reloaded i Revolutions. Svi ovi likovi pomažu da se Matrix Resurrections okrene vlastitom putovanju, udaljavajući se od prethodnih filmova, a istovremeno im odaje počast na pravi način.

Veza Nea i Trinity pokreće radnju filma, a konačni rezultat je nevjerovatno jak i podsjeća nas da u ovim filmovima ima puno drame i romantike izvan samo akcije. Naravno, postoji mnogo vremenskih sekvenci i upravo su ove akcione scene vrhunci filma. Akcione scene koje ubrzavaju puls su fenomenalne i izazivaju strahopoštovanje jer podižu film na nove visine, ostavljajući vas na rubu sjedišta. Sve to vodi do ogromnog i epskog finala koje je jedna od najspektakularnijih stvari u dugo vremena.

The Matrix Resurrections oživljava franšizu kroz voljene likove Nea i Trinity na uzbudljiv i iskren način. Nakon što je The Matrix napravio revoluciju u akcionom filmu 1999. godine, Resurrections nas podsjeća koliko spektakularni akcioni filmovi mogu biti kada se dobro urade.