Raportova recenzija nedjeljom│A Quiet Place 2: Shhh, ni riječi

Teško je objasniti kako je najveća američka zvijezda bez trunke harizme postala jedan od najučinkovitijih režisera napetosti, ali tu smo gdje jesmo. Sa filmom "A Quiet Place 2" John Krasinski je potvrdio da briljantnost prvog dijela nije bila slučajnost. Potvrđuje svoje majstorstvo od uvodne scene, sa flashbackom na dan kada su vanzemaljci željni zvuka prvi put došli u mirni grad Millbrook.

Stvorenja stižu tokom Male lige bejzbola, a nadolazeći haos, sniman u dugim ispresijecanim kadrovima, sa zvukom koji upada i nestaje dok se kamera prebacuje među članovima porodice Abbott (kćerka Regan, koju glumi Millicent Simmonds, gluha je), nudi savršen primjer pažljivo kalibriranog haosa na ekranu. Čak i dok sve ide dođavola, dok sprintajuće ljude hvataju zastrašujuća paukolika čudovišta, semafori eksplodiraju, a automobili lete jedni u druge, svjedoci smo i kako su Abbotti prvi shvatili da vanzemaljce prvenstveno privlači zvuk i kako je sposobnost porodice da koristi znakovni jezik dobro poslužila našim junacima.

A Quiet Place 2

A quiet place 2

U sadašnjosti, koja se odvija dugo nakon događaja iz tog prologa i prvog filma (tokom kojeg je, ne zaboravimo, Lee Abbott, otac, kojeg glumi sam Krasinski, ubijen), Evelyn Abbott (Emily Blunt) bori se da pronađe sigurnu luku za svoju preživjelu djecu Regan i Marcus (Noah Jupe). Evelyn također ima novorođenu bebu koju drži u kutiji, s malom maskom s kisikom omotanom oko djetetove glave kako bi ublažila njegovo plakanje.

Mračni spas dolazi za Evelyn i njenu djecu u obliku njihovog traumatiziranog i ožalošćenog komšije Emmetta (Cillian Murphy), koji je napravio kamp u napuštenoj tvornici. Iz sigurnosnih razloga skrivaju se unutar peći, s peškirom postavljenim uz zasun kako bi prigušili zvuk i spriječili da se zaključaju. Dok su unutra, sat na tajmeru podsjeća ih kada treba izaći i disati više zraka. Kroz koliko god lošeg prošla porodica Abbott, čini se da je Emmettu bilo još gore. Njegova djeca su, kaže Evelyn, umrla prvog dana invazije. Njegova supruga je kasnije umrla od bolesti.

Dakle, Emmett je izgubio suprugu i djecu, a Evelyn i njena djeca supruga i oca, ali sada je malo vremena za zamjensko vezivanje. Jedan jedini preživjeli signal radio stranice non-stop emitira pjesmu "Beyond the Sea", a Regan postaje uvjerena da je tekst pjesme zapravo poruka koja im govori gdje da idu tražiti sigurnost. Kada mlada djevojka sama odluči pronaći brod, Evelyn uvjerava nevoljkog Emmetta da krene za njom i vrati je natrag. Veliki dio filma je podijeljen između putovanja Emetta i Regana te Evelyn i Marcusa u tvornici, dok se bave zadiranjem vanzemaljaca i polaganim nestajanjem kisika za bebu.

Teško je ne podsjetiti se da je Quiet Place 2 trebao izaći početkom prošlog proljeća, kada je odgođen izlazak zbog pandemije COVID-19. Također je teško ne povezati se na nekom temeljnom nivou sa zabrinutim, očajnim, distopijskim načinom razmišljanja filma. Naš svijet očito nije nimalo sličan devastiranoj postapokaliptičnoj ruini na ekranu, ali nakon godinu dana u kojoj su mnogi od nas morali raditi na paranoičnim, preživljavačkim stranama naših ličnosti, ovakve stvari pogađaju na određeni način. Nije sasvim katarzično, ljudska civilizacija u filmu je otišla predaleko za tako nešto, ali gledajući film, možete osjetiti kako neki prethistorijski kutak vašeg mozga opet oživljava.

Ali Quiet Place 2 ne treba savremenu relevantnost da funkcioniše. Kao i kod originala, njegov se uspjeh ne oslanja toliko na široke udarce svog narativa (koji i dalje ima svoje logičke rupe) koliko na način na koji Krasinski dijeli informacije i napetost. Budući da likovi obično ne mogu pričati, otkucaji priče i otkrivenja moraju se prenijeti vizuelno, filmskim jezikom. A budući da je ovo triler, sve ima vrlo strogu vremensku liniju. Ovaj se žanr oslanja na naše razumijevanje narativnih okreta i razmišljanje likova tačno kada film treba.

To je visok nivo težine, ali opet Krasinski unosi suptilnost i umjetnost. Predlaže ključne tačke radnje ne samo kroz osnovne slike i rezove, već i kroz ponavljanje i zvuk, kao što je scena s peškirom na zasunu peći. Također lijepo koristi teksturu: snimak bose noge koja tiho oklijeva prije nego zakorači putem prekrivenim suhim i glasnim lišćem, uvlači nas u svijet filme iz neposredne blizine, jer se uvijek možemo povezati s osjetnim, s onim elementarnim.

Uprkos mnogim jezivim trenucima koji uključuju vanzemaljce i prestravljene performanse, ono što Quiet Place 2 čini posebnim je puka radost koju osjećamo kao da smo u rukama samopouzdanog filmaša. Film je dostupan u kinima, a razmislite da ovo pogledate na najvećem mogućem ekranu.

Film je dostupan u kinima