Raportova recenzija nedjeljom│Red Notice: Jeste li pogledali najskuplji Netflixov film ikada?

Čini se da je Netflix odlučan u pronalasku visokobudžetne akcijske formule u nastojanju da replicira uspjeh filmova kao što su Extraction i The Old Guard. No, s brojnim skupim filmovima kao što su 6 Underground, Triple Frontier i Project Power koji su prikupili manje pregleda od očekivanog, nada streaming servisa da će stvoriti unosnu franšizu nije bila uspješna. Njihov najnoviji pokušaj Red Notice je jedan od najskupljih do sada. S budžetom od čak 200 miliona dolara, uparili su Dwaynea Johnsona s režiserom Rawsonom Marshallom Thurberom u njihovoj trećoj saradnji.

Eternals

Dune

Venom: Let There Be Carnage

The Last Duel

James Bond: No Time to Die

Red Notice se odvija oko FBI-jevog profajlera Johna Hartleya (Dwayne Johnson) koji je prisiljen udružiti se s jednim od najboljih svjetskih lopova umjetnina Nolanom Boothom (Ryan Reynolds). A sve kako bi ušao u trag i locirao tri drevna egipatska jaja prije nego ih se dokopa kriminalni genije Biskup (Gal Gadot).

Red Notice je uistinu mješavina nekih prijašnjih filmova sa apsolutno smiješnom radnjom akcijsko-avanturističke pljačke koja se ugleda na Raiders of the Lost Ark (nacistička skrivena blaga), The Hitman's Bodyguard, Catch Me If You Can i National Treasure. S blesavim preokretima, nesposobnim agentima, lažnim hakerskim sekvencama, izdajama, mlakim negativcem i dugotrajnim prevarama, narativ pogađa gotovo svaki žanrovski kliše, bez ičega stvarno novoga što bi ga razlikovalo. Scenarij kao da je pisao AI algoritam koji cilja bilo koga i svakoga. Tu je citat Borata, referenca za Great British Bake Off, užasan cameo jedne pop zvijezde i sprdnja s Vinom Dieselom. Međutim, nakon što film konačno krene svojim korakom u trećem činu akcijsko-pustolovne sekvence, teško je poreći zabavnu (ali glupu) privlačnost filma.

S tri najveće i najprofitabilnije hollywoodske zvijezde u glavnim ulogama, Thurber se uvelike oslanja na privlačnost njihove zvjezdane moći. Posebno na izuzetno harizmatičnu bromansu Dwaynea Johnsona i Ryana Reynoldsa. Dvojac na sreću donosi osmijehe svojim dosjetkama i pošalicama. Reynolds još jednom glumi nepodnošljivo samozadovoljnog pričljivca, dok Johnson barem malo mijenja standardnu ulogu blesave gromade, i opet završava u džungli. Na razočaranje, Gal Gadot je pomalo sporedni lik, često se pojavi samo nakratko da uleti i ukrade jaja u posljednjem trenutku. Čini se da se ipak jako zabavlja u toj ulozi, nadmudrivajući i nadmašujući Johnsonove i Reynoldsove likove. Otkriće na samom kraju filma pak proteže koncept "hemije".

Red Notice izvlači dinamika vodećeg trojca

Ljubitelji akcijske avanture mogu uživati u brojnim jurnjavama automobilima, pucnjavama, jurnjavi kroz talijanski muzej umjetnosti i bijeg iz zatvora iz planinske ruske tvrđave, zajedno s helikopterima i raketnim bacačima. Tu je i mnoštvo prekrasnih globalnih lokacija dok trojac skače između Rima, Pariza, Balija, Egipta i Valencije. Unatoč velikom budžetu, sve to ima poseban generički sjaj, s mnogim akcijskim scenama koje sadrže umjetni izgled i dojam zelenog ekrana. Tu su i neki apsolutni strašni vizuelni efekti u razočaravajućim scenografijama, uz pretjerano oslanjanje na snimke iz prvog lica dronom.

Red Notice potencijalno je jedna od najgeneričnijih i najbezličnijih, a opet iznenađujuće zabavnih akcijskih komedija koje je Netflix do sada izbacio. Da nije bilo dinamike između vodećeg trojca, ovo bi se zasigurno pridružilo zaboravljenim osrednjim blockbusterima kao što je 6 Underground.

Film je dostupan na Netflixu